به گزارش مفتاح به نقل از سازمان فرهنگی، تفریحی و اجتماعی شهرداری اصفهان، حبیب الله ناظریان اظهار داشت: طبق تأکید مسئولان شهری اصفهان بر اجرای برنامه‌های متنوع و شادی‌آفرین برای شهروندان به‌خصوص کودکان و نوجوانان، برنامه گسترده‌ای برای اوقات فراغت این گروه هدف توسط سازمان تدوین شد.

تفریح همزمان کودک و خانواده

وی افزود: کودکان نمی‌توانند به تنهایی به مکان‌های ورزشی و تفریحی مراجعه کنند و خانواده‌ها نیز امکان تفریح بدون کودکان را ندارند، به همین دلیل برنامه‌های اوقات فراغت را به صورت جامع یعنی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان برنامه‌ریزی کردیم.

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این معاونت به‌عنوان متولی برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت تابستان امسال تعیین شد، بیان داشت: در این راستا جلسات کارشناسی متعددی برگزار و برنامه‌های تابستان ۹۸ با همکاری معاونت‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و مناطق اجرا می‌شود.

ناظریان با بیان اینکه برنامه‌های معاونت ورزشی تفریحی به دو شکل طراحی شده است، گفت: از صبح تا بعدازظهر در تمام فضاهای روباز در بوستان‌های سطح شهر جشن کودکانه برگزار می‌شود؛ همچنین امسال علاوه بر ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی، ایستگاه‌های ورزش عصرگاهی برای بانوان و آقایان راه‌اندازی شده که خوشبختانه با استقبال خوب شهروندان نیز روبه‌رو بوده است.

۱۰۰ اجرای برنامه در طول فصل تابستان

وی با اشاره به اجرای برنامه بزرگ «تاب‌ستانه» در مناطق پانزده گانه شهر اصفهان تصریح کرد: این برنامه در قالب ۱۰۰ اجرا در طول فصل تابستان در بوستان‌ها و محلات میزبان شهروندان و خانواده‌ها خواهد بود.

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری این برنامه در مناطق ۲، ۹، ۱۰ و ۱۴ بیان کرد: در برنامه اوقات فراغت خیابانی فضایی حدود دو کیلومتر با تجهیزات تفریحی، ورزشی و بازی چیدمان شده و تمام اعضای خانواده از کودکان گرفته تا پدر و مادرها و حتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بازی و تفریح مخصوص به خودشان را دارند که این برنامه با استقبال پرشور مردم مواجه شده است.

همه مردم به تفریح و ورزش مشغول هستند

ناظریان با اشاره به استفاده از ظرفیت و استعداد ساکنان محلات به‌ویژه کودکان در اجرای این برنامه‌ها ابراز داشت: ویژگی مثبت این برنامه این است که استیج نداریم و مردم به جای اینکه روی صندلی بنشینند و اجرای بقیه را تماشا کنند، همه به تفریح و ورزش مشغول هستند.

وی با اشاره به تحقق شعار «شهر فعال، شهروند شاد» با اجرای برنامه‌های نشاط آفرین گفت: هدف ما از برگزاری برنامه بزرگ «تاب‌ستانه» تزریق نشاط و شادی در اوقات فراغت خانواده‌ها است.

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار داشت: برنامه تاب‌ستانه پنجشنبه هفته جاری در منطقه ۱۱ و جمعه در منطقه ۱۳ اجرا می‌شود و برنامه‌های اوقات فراغت با فرا رسیدن ایام سوگواری محرم تعطیل و پس از آن از سر گرفته خواهد شد.

به گفته ناظریان به دلیل تجمع مردم و استقبال شهروندان از این برنامه شاهد رونق کسب‌وکار در محلات و همچنین حضور پرشور مردم در مساجد در جریان برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت بوده‌ایم.

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: حضور مستمر اعضای شورای شهر در بین مردم در جریان برگزاری جشنواره تاب‌ستانه هم باعث تقویت روحیه دست‌اندرکاران و هم تقویت ارتباط مردم با آنها شده است.مهر

مطالب پیشنهادی