11:28 1399/05/15

پرونده قاتل شهید مدافع امنیت بسته شد، اجرای حکم اعدام مصطفی فَتَل از اشرار کهریزسنگ

 
 
حکم قصاص قاتل پاسدار شهید شاه سنایی به درخواست اولیای دمبه گزارش مفتاح و به نقل از خبرگزاری صداو سیما، مرکز اصفهان؛ بعد از سه سال بررسی و طی مراحل قضایی، حکم اعدام مصطفی صالحی معروف به مصطفی فَتَل، اغتشاشگر و قاتل مدافع امنیت مردم، شهید پاسدار سجاد شاه‌سنایی، در اصفهان به اجرا درآمد.

محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: این حکم پس از رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری ۱ استان و تأیید دیوانعالی کشور اجرا شد.

وی از عوامل اصلی اغتشاشات دی سال ۱۳۹۶ در کهریزسنگ نجف‌آباد بود که پس از چندین جلسه دادگاه به اتهام قتل پاسدار شهید شاه‌سنایی به اعدام محکوم شدو ضرب و جرح ٦ نفر دیگر نیز در پرونده وی وجود دارد.
دادستانی نجف آباد چهارم مهر سال ۱۳۹۷ خبر دستگیری قاتل و همدستان او را که سه ماه بعد از شهادت شاه سنایی اتفاق افتاده بوده، اعلام کرد و در بیست و هشتم بهمن ۱۳۹۷ اولین جلسه دادگاه قاتل آشوبگر به صوت علنی برگزار شد.

مصطفی صالحی شرور آشوبگر به اتهام ایجاد رعب و وحشت در جامعه با گرفتن اسلحه در دست، دادن اطلاعات به سرویس‌های جاسوسی، قتل عمد شهید شاه سنایی، ضرب و جرح و برنامه ریزی و اقدامات به براندازی نظام، مفسد فی الارض شناخته شده بود.

دی سال۱۳۹۶ آشوبگراندر برخی شهر‌های استان اصفهان همزمان با سراسر کشور اقدام به تخریب اموال عمومی، دولتی و شخصی، حمله به عوامل نظامی و انتظامی وضرب و جرح و تیراندازی به سمت مردم و مأموران کردندکه در جریان این درگیری‌ها، شهید پاسدار سجاد شاه‌سنایی از حافظان امنیت مردم در حالی که بدون سلاح در یک کوچه کهریزسنگ نجف‌آباد محاصره شده بود، ناجوانمردانه هدف شلیک گلوله اسلحه شکاری آشوبگر مسلح قرار گرفت و به شهادت رسید.
از این شهید مدافع امنیت دو فرزند ۵ و ۸ ساله به یادگار مانده است.
 
 
 

مطالب پیشنهادی