11:50 1399/01/19

به گزارش مفتاح وبه نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان حجت الاسلام محمد حسین بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: برای نخستین بار برنامه تبرکات مهدوی در بقاع شاخص اصفهان اجرا می‌شود.


او افزود: دراین طرح یک سبد غذایی، به نام تبرکات مهدوی ، در ایام نیمه شعبان میلاد حضرت مهدی (عج) به مستمندان پیرامون بقاع متبرکه شاخص استان اهدا می‌شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: میلاد امام زمان (عج) و اجرای ویژه برنامه های نیمه شعبان ، بهانه‌ای است تا عاشقان حضرت مهدی (عج)به آن حضرت ، اقتدا نموده و در مسیرِ روش و منش آن حضرت گام بردارند.


حجت الاسلام محمد حسین بلک گفت: لازم است مراکز افق و بقاع متبرکه‌ای که در برگزاری مراسم نیمه شعبان نقش ایفا می‌کنند، با توجه به اهمیت و جایگاه والای انفاق و صدقه و همچنین صدقه و نذر برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج الله ) ترتیبی اتخاذ دهند تا ضمن تشویق و ترغیب خیرین زمینه های مشارکت آنان را در طرح تبرکات مهدوی فراهم کنند


این مقام مسئول در ادامه مشارکت عمومی در قربانی و توزیع گوشت آن بین فقرا و نیازمندان ،تهیه بسته اقلام مورد نیاز خانوار و اهداء به ایشان ، طبخ غذا و توزیع آن در مراکز درمانی و بیمارستانی از محل درآمد بقاع و تهیه و تولید اقلام بهداشتی (ماسک ،دستکش و مواد ضد عفونی کننده و توزیع در اماکن و خانواده های نیازمند را از جمله فعالیت هایی دانست که در طرح تبرکات مهدوی به نیابت از امام زمان (عج) می توان محقق کرد .


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با توجه به دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای ارائه خدمت به محرومین و انفاق نیابتی از امام زمان (عج)، بسته‌های غذایی، شامل مواد غذایی ضروری زندگی تهیه و در قالب یک سبد غذایی، به نام تبرکات مهدوی، در ایام اجرای برنامه های نیمه شعبان به مستمندان پیرامون بقاع متبرکه اهدا می‌شود.


بلک افزود: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت بُعد اجتماعی خدمات بقاع متبرکه، توجه به محرومان و اقشار آسیب پذیر، ترویج فرهنگ صدقه به نیابت از اهل بیت علیهم السلام و تقویت رابطه عاطفی با ایشان به وسیله انفاق از اهداف اجرای این طرح است.

مطالب پیشنهادی