به گزارش مفتاحپیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ارتباط با اتوبوس‌های گردشگری پایتخت اظهار داشت:‌ در نوروز امسال این اتوبوس‌ها راه‌اندازی و مورد استقبال مسافران قرار گرفت که البته این مسئله با همکاری ستاد گردشگری مدنظر قرار داشت. 

وی گفت: تابستان امسال برای مسافران نیز اتوبوس‌های گردشگری نیز خواهیم داشت و این قابلیت وجود دارد که خطوط آن افزایش یابد، حتی اتوبوس‌های روباز نیز در این زمینه پیش‌بینی شده است. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: هزینه استفاده از اتوبوس های گردشگری تقریبا معادل بلیت اتوبوس‌های معمولی است که مصوب شورا بوده و تفاوت مبلغ از محل اعتبارات تأمین می‌شود. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: همچنین در سال ۹۸ اصلاح خطوط و توسعه آن در دستورکار قرار دارد و خطوط جدید راه‌اندازی خواهد شد، از طرفی با توسعه مترو نیز مجبوریم برخی از خطوط را تغییر دهیم که این مسئله در طول سال به مرور انجام می‌گیرد. 

وی گفت:‌ اخذ معاینه فنی سال گذشته به خوبی برای اتوبوس‌ها انجام گرفت و این موضوع در کاهش آلودگی مؤثر بود و از ابتدای سال نیز اقدامات لازم در این راستا انجام گرفته و همه اتوبوس‌ها به لحاظ موتور، معاینه فنی و دودزا بودن در دستورکار قرار دارند و سختگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده دودزا بودن اتوبوس‌ها می‌توانند شماره اتوبوس را از طریق شماره ۱۸۸۸ با ما در میان بگذارند که سازمان اتوبوسرانی پیگیری‌های لازم ر ا انجام داده و از حرکت اتوبوس جلوگیری می‌کند که نتیجه نیز از طریق پیامک اعلام خواهد شد. 

سنندجی گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس عمومی و خصوصی در سطح پایتخت جهت انتقال مسافران به صورت ساعات مختلف فعالیت می‌کنند. 

 

 

فارس

مطالب پیشنهادی