15:05 1396/07/23

به گزارش مفتاح، بر اساس تصمیم مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ مشخص شده است، اما برخی اظهارات و همچنین صورتجلسه نخستین جلسه این ستاد حاکی از عدم قطعیت این تصمیم است.

بر اساس گزارشی که از قول محمدرضا سلامت‌پناه دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در تاریخ 27 شهریورماه از جلسه هشتاد و ششم این مجمع در سایت شورای توسعه فرهنگ قرآنی منتشر شده است، ترکیب ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در این جلسه تعیین و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز به عنوان رئیس این ستاد معین شده است.

اما پس از تشکیل اولین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ، معاون نظارت دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در برنامه رصد سیمای قرآن اظهار کرد که مجمع مشورتی در این خصوص به تصمیم نهایی نرسیده و مسئله به جلسه بعد موکول شده است. 2 دقیقه ابتدایی فیلم زیر را ببینید.

گفته می‌شود صورتجلسه نخستین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن هم که برای اعضا ارسال شده است با گفته‌های معاون نظارت دبیرخانه شورای توسعه در این باره هم‌سوست و حکایت از عدم انتخاب قطعی رئیس ستاد دارد.

انتخاب دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن از ابتدا هم مورد انتقاد برخی از اعضای ستاد و کارشناسان قرار گرفته بود.

به هر ترتیب امروز از ساعت 15 هشتاد و هفتمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود و امیدواریم که موضوع انتخاب رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن در آن تعیین تکلیف شد. همچنین یکی از دستورهای جلسه امروز مجمع انتخاب دو صاحب‌نظر در زمینه حفظ قرآن برای عضویت در ستاد راهبری است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی