14:42 1399/07/29

 به گزارش مفتاح وبه نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" محمدرضا هاشمی فر" در برنامه زنده تلویزیونی گفت و گوی که از سیمای مرکز اصفهان پخش شد هفته ضمن تبریک هفته ناجا به سبزپوشان نیروی انتظامی ، خانواده های گرامی آنان و عموم مردم در خصوص انتخاب شعار "باهم برای امنیت وسلامت" برای این هفته گفت: این موضوع دغدغه مندی مسئولان ناجا در 2 حوزه امنیت و سلامت را نشان می دهد و به نوعی نیز گویای تلاش مجاهدانه نیروهای انتظامی در این 2 حوزه است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه از اجرای 75 برنامه برای هفته ناجا در استان اصفهان خبر داد و گفت: در این هفته سعی می کنیم با استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی تصویری واقعی از پلیس مقتدر و مهربان را به نمایش بگذاریم ضمن اینکه تسهیلات و خدمات مضاعفی نیز در این هفته به مردم ارائه خواهیم داد.

انتقال سریع ماموران به محل وقوع جرم

سرهنگ هاشمی فر، در ادامه از ابتکار جدید پلیس اصفهان در انتقال سریع ماموران به محل وقوع جرم با راه اندازی ایستگاه سیار پلیس خبر داد و گفت: ایستگاه سیارپلیس، یک اتوبوس مجهز و هوشمند است و به وسیله آن قادر خواهیم بود ماموران را در سریع ترین زمان به محل های وقوع جرم منتقل کرده و این مکان ها را برای آنان نا امن کنیم که این اقدام می تواند نوید بسیار خوبی برای افزایش احساس امنیت مردم استان باشد.

ثبت بیش از 2میلیون تماس تلفنی با 110

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به دستاوردهای خوب راه اندازی مرکز تجمیع خطوط 110 در این فرماندهی گفت: با این اقدام مؤثر شاهد ثبت بیش از 2 میلیون و 680 تماس مردمی با این مرکز در نیمه نخست امسال بودیم که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته است که این موضوع نشان دهنده رشد روز افزون اعتماد مردم به پلیس خدمتگزار خود است.

کاهش چشمگیر در سرقت های مهم

سرهنگ هاشمی فر سپس از کاهش چشمگیر سرقت های مهم با هوشمند سازی پلیس و راهبرد کاهش فاصله کشف از زمان وقوع جرم خبر داد و اظهار داشت: در مدت 6 ماهه سال جاری با تلاش های صورت گرفته توسط ماموران پلیس استان ، وقوع سرقت خودرو 12 درصد، وقوع سرقت موتورسیکلت 4 درصد، سرقت احشام 21 درصد، جیب بری 32 درصد و کیف قاپی 14 درصد کاهش یافت.

ماجرای غافلگیری باند سارقان خشن در اتوبوس مسافربری

جانشین فرماندهی انتظامی استان در تشریح سرعت عمل و اقتدار ماموران پلیس این فرماندهی در شناسایی و دستگیری باندهای تبهکاری به نحوه دستگیری یک باند سارقان خشن اشاره کرد و گفت: اخیراً ماموران پلیس آگاهی استان موفق می شوند یک باند سارق بعد از اینکه چندین مرحله سرقت خشن  مرتکب شده بودند را در داخل یک اتوبوس مسافربری غافلگیر کنند که سارقان به ذعان خود در خواب هم نمی دیدند که به این شیوه توسط پلیس دستگیر شوند.

وی از انهدام 115 باند مجرمانه و افزایش 53 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: همچنین در این مدت 12 باند سرقت خشن نیز منهدم شدند که این رقم نیز 41 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

سرهنگ هاشمی فر با بیان اینکه رویکرد پلیس اقتدار برای مجرمان و رأفت برای مردم است گفت: تمام مجرمانی داخل استان اصفهان در رصد هوشمندانه پلیس قرار دارند و در کمترین زمان بعد از وقوع جرم سایه ماموران را بر سر خود خواهند دید، مجرمان درحرکتی هم که از استان های دیگر به این استان می آیند هم  با اشرافیت و ابزارهای هوشمندی که در اختیار ماموران ما است در هر نقطه ای از کشور که باشند شناسایی و به دست قانون سپرده می شوند.

راه های ارتباطی مردم با پلیس

سرهنگ هاشمی فر در این گفت و گو راههای ارتباطی با پلیس را شامل ارتباط با سامانه 110 و 197 عنوان کرد و اظهار داشت: مردم علاوه بر این از خدمات مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی پلیس و واحدهای مشاوره مستقر در تمامی کلانتریها می توانند در زمینه های مشاوره روانشناختی، خانوادگی، حقوقی، روانسنجی و مددکاری اجتماعی به صورت رایگان استفاده کنند.

مطالب پیشنهادی