21:18 1399/11/05

احمدرضا دلیران فیروز دبیر کمیته تحقیق و پژوهش فدراسیون گلف: آیا زمین های گلف مینیاتوری سودآور هستند؟

بازگردانی از احمدرضا دلیران فیروز دبیر انجمن وودبال و دبیر کمیته تحقیق و پژوهش و عضو شورای اطلاع رسانی و بین الملل فدراسیون گلف/زهرا مراوندی عضو کمیته امور بین الملل هیئت گلف استان اصفهان

برای راه اندازی یک زمین مینی گلف، بدون شک اولین چیزی که می خواهید بدانید این است که ‘آیا زمین های گلف مینیاتور سودآور هستند؟’
گرچه علاقه داشتن به یک ایده جدید تجاری بسیار عالی است، اما کسب و کارها تنها با علاقه نمی توانند باقی بمانند. همانطور که مستند است ، اکثر کسب و کارهای جدید در چند سال اول شکست می خورند. با این حال ، یک زمین مینی گلف می تواند یک سرمایه گذاری تجاری بسیار ایمن و پرسود باشد.
در زیر بررسی خواهیم کرد که چرا زمین های گلف مینیاتور سودآور هستند و چگونه می توان مطمئن شد که یک ورزش سودآوری است.
دلایل بسیار خوبی وجود دارد که نشان می دهد زمین های مینی گلف نسبت به سایر کسب و کارها موفق تر و سودآورتر هستند. به طور کلی، زمین های مینی گلف جذابیت گسترده ای دارند و افراد در هر سنی و توانایی می توانند از آن لذت ببرند. در حالی که سایر جاذبه ها مانند اتومبیل رانی ، سرسره های آبی، بازی های پینت بال ، صخره نوردی داخل سالن غالباً فقط برای یک بخش کوچکی از گروه مخاطبین جذاب هستند.
از نظر تجاری، زمین های مینی گلف سودآور هستند زیرا:
۱- تمام گروه های سنی را جذب می کند.
۲-برای اجرا ارزان(نیاز به۱ یا ۲ نفر پرسنل) است.
۳-دارای هزینه تجهیزات ارزان (پتر و توپ) قیمت است.
۴-حاشیه سود زیاد دراد.
۵-بازگشت سرمایه (ROI) بالا دارد.
۶-بازگشت سرمایه سریع (اغلب طی ۱-۳ سال) است.
۷- نیاز به بیمه با مسئولیت کم دارد.
۸-یک کسب و کار سرگرم کننده برای اداره کردن می باشد.
۹-جذب مشتری در تمام طول سال امکان پذیر است.
زمین های مینی گلف به دلیل مدل تجاری خود تمایل به کسب و کارهایی سودآور دارند . اما نمی توان به یک مدل تجاری اعتماد نمود تا اطمینان حاصل شود که زمین مینی گلف در همه جا موفقیت آمیز خواهد بود. مراحلی وجود دارد که می توان برای اطمینان از سودآوری زمین مینی گلف انجام دهید.
عواملی که در سودآور کردن زمین مینی گلف تاثیر گذارند عبارتند از: طراحی درست،کیفیت بالا،تحقیق و جستجو
یکی از مهمترین ویژگی برای سودآوری زمین مینی گلف، “طراحی درست” است. تهیه یک زمین مینی گلف با طراحی حرفه ای که به نظر شگفت انگیز و فوق العاده برای بازی باشد، قسمت بزرگی از موفقیت در کسب و کار است. یک محیط زیبا و دلنشین تا مدتها در ذهن افراد باقی خواهد ماند. به عبارت دیگر ، اگر زمین مینی گلف به یاد ماندنی باشد (به دلایل مناسب) احتمال موفقیت آن بیشتر است.
یک زمین مینی گلف با ” کیفیت بالا ” ارزش سرمایه گذاری را تضمین می کند. ساخت و ساز و استفاده از مواد با کیفیت به این معنی است که زمان استفاده از زمین بسیار طولانی تر خواهد شد و به تعمیر و نگهداری بسیار کمتری نیاز دارد. کاهش هزینه های ساخت و ساز و به احتمال زیاد بازسازی دوباره آزار دهنده و هزینه بر خواهد داد.
هرگز ایده خوبی نیست که کورکورانه وارد یک کار جدید شوید. بخش عمده ای از ایجاد یک کسب و کار سودآور مینی گلف “تحقیق” در صنعت ، بازار و مناطق محلی است. به عنوان مثال ، نمی توانید یک زمین مینی گلف را درست در کنار رقیب تاسیس کنید. تحقیقات کمک می کند تا در مورد موارد مهمی مانند محل قرار گیری زمین مینی گلف، مدت زمان و نحوه برگزاری دوره ها و کلاس ها(برای مثال دو یا سه روز در هفته و هر هفته دو سانس)، قیمت بلیط تصمیم صحیح گرفته شود.
به طور کلی، با داشتن یک طرح تجاری قوی ، احتمال موفقیت در کسب و کار بیشتر است. پس قبل از شروع کار،لازم است که اطلاعات مفیدی در مورد تهیه یک طرح تجاری بدست آورد. اگر ایده ی کاملاً واضحی از اندازه و دامنه کسب و کار وجود دارد، با ارزیابی اقتصادی می توان تخمینی از درآمد هفتگی ، ماهانه و سالانه را بدست آورد. و از این نتایج برای بررسی میزان سودآوری کسب و کار مینی گلف استفاده نمود.
مینی گلف خیلی بیشتر از یک بازی است .یک تمرین پی در پی است که می تواند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده و به آنها کمک کند تا زندگی سالم تری داشته باشند. خوبی وزش مینی گلف این است که فقط برای بزرگسالان نیست. اگر به درستی کنترل و اجرا شود ، می تواند برای بچه ها نیزمفید باشد.
در واقع، برای گذراندن اوقات خوش در زمین مینی گلف الزاما نباید خیلی پیر یا کاملاً جوان بود. می توان به صورت خانوادگی نیز این ورزش را انجام داد .به این ترتیب در هنگام انجام یک بازی هیجان انگیز گلف ، هر کس وقت با کیفیتی را سپری می کند. هر کسی که می تواند بازی گلف را انجام دهد ، در یک زمین مینی گلف، زمان خوبی خواهد داشت – چه یک زمین مینی گلف داخل سالن و چه فضای باز.
مینی معامله بزرگ برای بچه ها می باشد. از آنجائیکه تربیت بچه های سالم کار ساده ای نیست. باید کارهای زیادی را برای آنها انجام داد! با یک زمین مینی گلف ، می توان در تربیت کودکان کمک نمود. افراد امروزه بچه های خود را در خانه نگه می دارند . این موضوع با شرایط کنونی (همه گیری ویروس کرونا) قابل درک است. اما مسئله این است که فعالیت بدنی فقط یک بازی نیست. این به سلامت روان کودکان نیز کمک می کند. برای جلوگیری از کسالت همراه با کم تحرکی در بچه ها ، باید یک زمین مینی گلف را انتخاب کرد. گذشته از رشد جسمی فرزندان،یک زمین مینی گلف در آموزش و پرورش مهارت های اجتماعی در کودکان نیز موثر است.
مینی گلف فقط یک بازی برای افراد مشهور نیست. مینی گلف یک بازی برای همه است!

منبع خبر : https://www.minigolfcreations.com

 

مطالب پیشنهادی