16:26 1397/05/07

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان : آموزش های مورد نیاز بازار کار باید توسط بخش غیر دولتی انجام شود

 

 

به گزارش  مفتاح ، ابوطالب جلالی امروز در صحن علنی شورای شهر اصفهان، اظهار کرد: یکی از ابر چالش‌های کشور مساله اشتغال است اما بیکاری به عنوان یک پدیده تا کنون در مباحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد کرده است.

 

وی افزود: وقتی یک جامعه دچار چالش می‌شود باید از همه ظرفیت‌های درونی خود استفاده کند. عمده توجه کشورهای توسعه یافته به مباحث آموزش، مهارت آموزی است. در استان اصفهان نیز که بیشترین ظرفیت آموزشی را در خود دارد باید به مهارت آموزی توجه ویژه شود.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان ادامه داد: منابع محدود دولت ما را مجاب کرده در این مسئولیت نگاه بیشتری به بخش خصوصی داشته باشیم. همچنین مدیریت منابع از مسائل با اهمیت ما بود. استقرار نظام ارزیابی عملکرد و مشارکت واحدهای صنعتی نیز از موارد با اهمیت این سازمان بود.

 

جلالی تصریح کرد: اقدامی میدانی انجام شد تا ببینیم چه قابلیت‌هایی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای داریم و بر اساس آنها اقدامات لازم را انجام دهیم. آموزش‌هایی که تا امروز در مجموعه فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود فرصت‌های شغلی خوبی برای جوانان ایجاد کرده است.

 

وی گفت: در شرایط حاضر آموزش‌هایی اتفاق می‌افتد که منفک از نیاز بازار است و عموما دولتی انجام می‌شود. اما امروز باید آموزش‌های مرتبط با نیاز بازار کار باشد. این آموزش باید توسط بخش غیر دولتی صورت بگیرد. منابع و علاقه بخش غیر دولتی فرصت‌های عالی برای رسیدن به تکالیف بخش دولتی کمک می‌کند.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان اظهار کرد: ظرفیت‌های قانونی معطل مانده‌ای نیز وجود داشت که از آنها استفاده شده است. یکی از این ظرفیت‌های ماده 27 قانون الحاق بود که می‌تواند فرصت‌های عالی آموزشی ایجاد کند. با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تعدد اشتغال و سرمایه گذاری فراهم شده است.

 

جلالی ادامه داد: یکی دیگر از ظرفیت‌ها، تعداد آموزشکده‌هایی است که در استان مجوز دریافت کرده‌اند که با طراحی مدل‌هایی توانسته‌ایم از آنها استفاده کنیم. در استان اصفهان 27 هزار متر فضای بلااستفاده وجود داشت که امروز تحت آموزش قرار گرفته است و باعث سرمایه گذاری بخش غیر دولتی شده است.

 

وی اضافه کرد: تنوع بخشی نیز در رشته‌های مختلف مدنظر سازمان فنی حرفه‌ای بوده است که تلاش دارد آموزش‌های بیشتری در کلانشهر و استان اصفهان اتفاق بیفتد. اما آموزش‌های فنی حرفه‌ای آموزش‌های هزینه‌بری هستند.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان فضاهای مناسبی دارد که می‌توان با دراختیار قرار دارد این فضاها به آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای استان، هم افزایی خوبی را ایجاد کند.

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی