14:35 1398/11/14

واکنش پکن به نوع هشدارواشنگتن درباره کرونا آمریکا به ایجاد ترس و نگرانی ها دامن زد

 

  به گزارش مفتاح وبه نقل از سرویس  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز از پکن: وزارت امور خارجه چین ، آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا در چین به جای ارائه هر گونه کمک قابل توجه به نگرانی ها دامن زده است.
 هووا چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، اعلام کرد آمریکا در واقع نخستین کشوری بود که پیشنهاد خروج بخشی از کارکنان سفارت خود را مطرح کرد و نخستین کشوری بود که ممنوعیت سفر را بر مسافران چین اعمال کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه گفت : «همه اقداماتی که آمریکا انجام داده است می تواند موجب ایجاد ترس و افزایش نگرانی ها شود و چین امیدوار است قضاوت و پاسخ کشورها معقول، آرام و بر پایه علم باشد.»

افزایش شمار آلوده شدگان به ویروس کرونا در آلمان 
شمار آلوده شدگان به ویروس کرونا در آلمان به ۱۰ نفر رسید. دو نفر از آلوده شدگان به ویروس کرونا جز شهروندانی هستند که به تازگی با پرواز مستقیم از شهر ووهان چین (مرکز شیوع این ویروس) به آلمان بازگردانده شده اند.
وزیر بهداشت آلمان گفت: هنوز خیلی زود است تا بتوان از همه گیر شدن کرونا صحبت کرد در همین حال انتقاداتی به وزارت بهداشت درباره کمبود کارکنان مطرح است.
وزیر بهداشت آلمان همچنین افزود: از رویداد‌های سال‌های گذشته درباره همه گیر شدن ویروس‌های سارس و اِهک SARS و EHEC درس گرفته ایم و طرح‌هایی را برای همه گیر شدن احتمالی کرونا آماده کرده ایم.
کشف نخستین موارد آلودگی به ویروس کرونا در ایالت بایرن بوده است از همین رو ۸۰ نفر که اغلب آن‌ها کارکنان شرکت وباستو Webasto هستند، باید در منازل خود قرنطینه شوند.
شب گذشته سه اتوبوس حامل افرادی که از چین وارد فرودگاه فرانکفورت شده بودند به پادگانی در گِرمِرزهایم Germersheim منتقل شده اند. دولت فدرال آلمان اعلام کرد هزینه اسکان این افراد را می‌پردازد، اما پرداخت هزینه پرواز بر عهده خود افراد است.
گروه پزشکی و افراد داوطلب صلیب سرخ نیز قرنطینه می‌شوند.
در پرواز ووهان به فرانکفورت در مجموع ۱۲۴ نفر شامل ۱۰۰ آلمانی و ۲۲ چینی، یک آمریکایی و یک نفر از رومانی حضور داشتند.
 
ایتالیا شهروندان خود را از چین خارج کرد
دولت ایتالیا در پی گسترش نگران کننده ویروس کرونا در شهر ووهان، با اعزام یک فروند هواپیمای نظامی به این شهر، ۵۶ نفر از اتباع خود را به رم بازگرداند.
شهروندان ایتالیایی که وارد فرودگاه نظامی «پراتیکا دی ماره» در حومه رم شدند، قرار است به یک پایگاه نظامی منتقل و برای ۲ هفته در این مکان قرنطینه شوند.
هفته گذشته در شهر رم ۲ گردشگر چینی آلوده به ویروس کرونا در بیمارستانی در پایتخت بستری شدند.
دولت ایتالیا برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور تمام پرواز‌های ایتالیا به مقصد و از مبدا چین را ممنوع و برای ۶ ماه در کشور حالت اضطراری اعلام کرده است.

 

شمار قربانیان کرونا به ۳۶۱ نفر رسید

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد بنا به اعلام منابع دولتی چین شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۳۶۱ نفر رسید.

 
بیش از ۷۵ هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا در ووهان چین تایید شد
نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد بیش از ۷۵ هزار نفر در ووهان ممکن است به ویروس کرونا آلوده شده باشند.
روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد، کمیسیون ملی بهداشت چین،  ۱۷ هزار و دویست و پنج مورد ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا در این کشور تایید کرده است. ۳۶۱ نفر از این افراد تا کنون جان باخته اند. نتایج یک بررسی تازه هم نشان می‌دهد ۷۵ هزار و هشتصد و پانزده نفر در ووهان احتمالا به این ویروس آلوده شده اند. کارشناسان درباره سرعت گسترش آلودگی به این ویروس مرگبار هشدار می‌دهند.
 
ابتلا به ویروس کرونای جدید در آمریکا به 11 نفر رسید
مقامات بهداشت و درمان ایالت کالیفرنیا از سه مورد جدید ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید (موسوم به 2019-nCoV) خبر دادند و به این ترتیب موارد ابتلا به این بیماری در آمریکا به 11 نفر افزایش یافت.
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، مسئولان شهرستان سانتا کلارا، در خلیج سانفرانسیسکو، یک زن که از شهر ووهان در استان هوبئی چین -کانون این بیماری- بازگشته بود، در قرنطینه قرار گرفتند و از آنجا که نشانه های بیماری در وی چندان شدید نبود، در بیمارستان بستری نشد.
دو مورد دیگر نیز، یک زن و شوهر بودند که در منطقه سان بنیتو در مرکز کالیفرنیا زندگی می کنند. این مرد به تازگی به ووهان سفر کرده بود و احتمالا ویروس را به همسرش منتقل کرده است. هیچ یک از این دو بیمار در بیمارستان بستری نشده اند.
بنا بر اعلام تلویزیون دولتی چین، ویروس کرونای جدید روز یکشنبه جان 56 نفر دیگر را در استان هوبئی در مرکز چین گرفت و به این ترتیب شمار تلفات شیوع این بیماری به 350 نفر رسید.
کاخ سفید در آمریکا اعلام وضعیت فوق العاده بهداشتی کرده است و از این پس ورود اتباع خارجی که به تازگی به چین سفر کرده اند، به این کشور ممنوع است.
 
سقوط بیش از یک درصدی بورس توکیو
بورس توکیو در پایان معاملات، تحت تأثیر نگرانی ها پیرامون شیوع ویروس جدید کرونا که اشتهای سرمایه گذران را برای سهام های پرخطر کور کرده است، بیش از یک درصد سقوط کرد.
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، شاخص نیکی بورس توکیو با یک و یک صدم درصد کاهش به 22 هزار و 971 ممیز 94 واحد و شاخص تاپیکس با هفتاد صدم درصد کاهش به یک هزار و 672 ممیز 66 واحد رسید.
 

مطالب پیشنهادی