15:19 1399/04/11
 
 
 
به گزارش مفتاح و به نقل از  خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس مجتمع آموزشی درمانی خورشید اصفهان از مراکز درمانی مرجع بستری مبتلایان کرونا، این مرکز درمانی را پنج ماه فعال گفت: در ماه‌های اردیبهشت و خرداد امسال روند بستری تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این مرکز درمانی نزولی شده بود درحالیکه پایان خرداد، به صورت تدریجی با سیر صعودی بستری بیماران کرونایی در این مرکز روبرو شدیم.

امین سامی افزود: در موج شدید شیوع بیماری بیشتر افراد جوان با رنج سنی ۲۰ تا ۴۵ سال درگیر این ویروس از ناحیه ریه می‌شوند و بیشترین آمار بستری را در این بازه زمانی در مرکز آموزشی درمانی خورشید اصفهان به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: در شرایط کنونی امکانات بیمارستان خورشید جوابگوی ارائه خدمات به بیماران است و درصورت ادامه شیب تند در هفته آینده ظرفیت تخت‌های بیمارستانی جوابگوی بستری یبمار جدید نخواهد بود.

رییس مجتمع آموزشی درمانی خورشید اصفهان افزود: علائم بالینی بیماران مبتلا به کرونا بیشتر سرفه و تنگی نفس همراه با تب طولانی و علاوه براین علائم گوارشی و سردرد است.

رامین سامی به شهروندان اصفهانی توصیه کرد به بیماری کرونا بسیار جدی‌تر از گذشته توجه کنند و در صورتی که دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند وارد مرحله بحرانی این بیماری می‌شویم.

وی همچنین شرایط کادر درمانی با لباس‌های گرم بیمارستانی را در ارائه خدمات به بیماران دشوار دانست و گفت: مردم برای کمک به کادر درمان در مقابله با ویروس کووید ۱۹ از حضور در اجتماع پرهیز و در صورت ضرورت از استفاده کنند تا از این بحران عبور کنیم.
 
در ۲۴ ساعت گذشته آمار مبتلایان به کرونا در استان اصفهان با سه رقمی شدن به ۱۰۲ نفر رسید.

مطالب پیشنهادی