14:58 1398/10/23

 

به گزارش مفتاح، محمد رضا حبیبی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران به ارائه گزارش جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه در استان پرداخت.

وی در ابتدا یاد وخاطرخه سردار سلیمانی را گرامیداشت و سفر رئیس قوه رقضائیه را به اصفهان پر برکت عنوان کرد وادامه داد: در این سفر مشکلات منعکس شد و شنیدن مشکلات کارمندان و گوش دادن به مشکلات آنها باعث دلگرمی آنها شد و همین ایجاد انگیزه باعث کاهش 2 هزار پرونده در دادگستری بود.

حبیبی برگزاری نشست با فعالان اقتصادی و تشکیل شورای احل اختلاف سازشی و صلحی با حضور فعالان اقتصادی برای حل کردن مشکلات فعالان اقتصادی را یکی از توفیقات این سفر دانست.

بنا به گفته رئیس دادگستری بازدید سرزده رئیس قوه از زندان اصفهان یکی از برنامه های موثر بود . در این بازدید بیش از 200 نفر از زندانی هایی که شرایط عفو را داشتند شناسایی شدند و برای عفو این افراد اقدامات لازم انجام وکمیته بررسی تشکیل شد.  

همچنین در این دیدار با نگاه ویژه به زندانیان مهریه، آمار زندانیان مهریه از 300 نفر به صد نفر رسید و افراد با دریافت مرخصی طولانی برای گرفتن رضایت زوجه ویا تامین مهریه اقدام کنند.

حبیبی از اختصاص 100 میلیارد به زندان ها خبر داد وگفت: این اقدام بی سابقه بوده است. در این سفر به بالارفتن مسائل بهداشتی و فرهنگی در  زندان ها تاکید ویژه شده است. هدف از زندانی کردن مجرمان انتقام گرفتن از آنها نیست و باید محیط زندان برای بازسازی افراد فراهم باشد.

 

حببیبی تاکید کرد، بنا به دستور رئیس قوه شرایط مناسبی برای فراهم شدن وثیقه و وکفیل برای افراد فراهم شود تا تنها افرادی زندان بردند که مجرمین خطرناک هستند ویا تعدد جرم دارند.

وی ادامه داد: نبایستی کسی به دلیل نداشتن کفیل و وثیقه به زندان برود. از قضات خواسته شد زمان بدهند تا افراد کفیل ووثیقه را فراهم کنند مگر آنکه در تامین آن مشکل داشته باشند.

تشکیل کمیته بررسی مشکلات زاینده رود

تشکیل کمیته پیگیری مشکلات زاینده رود از ثمرات نشست حجت الاسلام رئیسی با کشاورزان بیان شد . حبیبی در این خصوص گفت: کشاورزان در این دیدار دردل ها را بیان کردند. با حضورمعاون اول قوه کمیته رسیدگی به مشکلات زاینده رود تشکیل شد.

وی تاکید کرد این کمیته تنها مسائل زاینده رود را بررسی نمی کند و پروژه های زمین مانده و مسائلی که مانع تامین منابع آبی زاینده رود می شود بررسی شود تا مشکلات سایر استان ها نیز حل شود.

وی در ادامه از تصویب 900 میلیارد ریال بودجه برای برطرف شدن مشکلات دادگستری خبر داد وگفت: 48 میلیارد ریال از اعتبارات خاص که در اختیارات شخص رئیس قوه است که به مررو به استان تزریق می شود.

دستور رئیس قوه قضا برای در اختیار گرفتن 100 نفر از نیروهایی که در سال 96 برای استخدام در قوه قضائیه آزمون دادند خارج از نوبت یکی دیگر از ثمرات سفر وی به استان اصفهان بود.

حببیبی در این خصوص ادامه داد: با وجود مشکلات زیاد ما در خصوص کمبود نیروی انسانی، ابلاغ این 100 نفر صادر شد وتا اسفند ماه 240 نفر دیگر از این افراد تعیین تکلیف می شوند واحکام آنها صادر می شود که گره اساسی از مشکلات دادگستری حل خواهد شد.

وی از اضافه شدن 114 قاضی به سیستم قضا خبر داد وگفت: تلاش می کنیم پست های بودن متصدی را پر کنیم. همچنین فراخوانی برای جذب نیرو  از حوزه علمیه ودانشگاههای حقوق داده شده است که 150 نفر در استان اصفهان مشغول به کار می شوند.

وی در ادامه به مکان های نامناسب برخی مجتمع های قضایی اشاره داشت وگفت: در این بازدید‌ها با توجه به مشکلاتی که ین مجتمع‌ها داشتند مبلغ 60 میلیارد ریال برای اجاره 6 سال مکانی مناسب در نظر گرفته شده تا مجتمع بزرگ شهید کشوری که در حال احداث است، کامل شود ومجتمع ها به انجا منتقل شود.

.وی با بیان اینکه در حوزه اعسار سه ابلاغیه به همکاران قضایی خود در استان صادر کرده‌ایم، ادامه داد: سعی داریم در این زمینه از رسیدگی‌های سلیقه‌ای خودداری شود و افراد خاصی در خصوص اعسار اظهار نظر کنند.

تامین بودجه ساخت 28 منزل سازمانی برای قضات که مشکل اسکان داشتند و دستور خرید 50 دستگاه خودرو برای دادگستری از مصوبات خوب سفر رئیس قوه قضا به اصفهان بود.

سوخت مازوت نیروگاه ها فک پلمپ نشده است

به جدیت پیگیر این موضوع بودیم ودر جلسه اضطرار آلودگی هوای اصفهان مطرح شد و پلمپ سوخت مازوت در نیروگاهاه به قوت باقی است وفک پلمپ هم نشده است.

وی در ادامه اضافه کرد:نیروگاه پایین امدن افت فشار و مواجه شدن با کمبود برق را عنوان می کردند اما این دلایل قابل قبول نبود و گاز مصرفی نیروگاه ها تامین می شود.

وی به صراحت گفت: اصفهان به هیچ عنوان تحمل آلودگی بیشتر را ندارد و مردم ترجیح می دهند اگر خاموشی هم پیش بیاید خاموشی را تحمل کنند تا الودگی هوا را .

وی در ادامه در خصوص حوادث آبان ماه گفت: بسیاری از دستگیر شدنگان در همان ابتدا آزاد شدند و تعدادی از آنها که سرپل بودند وارتباطشان با شبکه های تروریستی محرز شد واقدامات خرابکارانه داشتند در حبس هستند.

وی اما آمار دقیقی از تعداد این افراد نداد و گفت: که امار انها کمتر از انگشتان دست هستند. وی در خصوص امر کشته ها نیز گفت: آماری در دست ندارد ونی تواند آماری بدهد.

 

 

 

 

مطالب پیشنهادی