10:19 1399/05/01

 

  •  

 

به گزارش مفتاح و به نقل از  خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین پس از اینکه حزب‌الله از شهادت یکی از نیروهای خود در تجاوز رژیم صهیونیستی به دمشق در دوشنبه شب هفته جاری خبر داد٬ رسانه‌های اسرائیل بلافاصله از ترس و نگرانی صهیونیست‌ها از واکنش حزب‌الله در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی گفتند.

روز گذشته حزب‌الله در شهادت «علی کامل محسن» که در تجاوز دشمن صهیونیستی در اطراف فرودگاه دمشق به شهادت رسید عزادار شد.

«روعی قیس» تحلیلگر امور عربی در شبکه «کان» رژیم صهیونیستی در توییتر نوشت: اینکه حزب‌الله از شهادت یکی از نیروهایش خبر داده قطعا یک سری چیزها را تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید

وی اضافه کرد که اکنون باید معادله حسن نصرالله را مبنی بر اینکه هرگونه تلفات برای حزب‌الله در حملات اسرائیل به سوریه٬ پاسخی برای آن در مرزهای لبنان خواهد داشت به یاد بیاوریم.

«یونی بن مناحیم» تحلیلگر و نویسنده استراتژیک اسرائیل نیز در توییتر از آمادگی موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از پاسخ حزب‌الله در مرزهای شمالی خبر داد.

با این اتفاق  تنش‌ها در جبهه لبنان با دشمن صهیونیستی بازگشت. اسرائیل مجددا قواعد درگیری در سوریه را نقض کرده و با یک تجاوز هوایی منجر به شهادت یکی از مجاهدان مقاومت لبنان شد.

نکته قابل توجه در شهادت این نیروی مقاومت آن است که حزب‌الله در پی شهادت او دوبار بیانیه صادر کرد. در بیانیه اول آمده که «علی محسن» برای انجام یک وظیفه جهادی به شهادت رسید. اما کمی بعد در بیانیه دوم حزب الله اعلام کرد که این جوان مقاومت در تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف فرودگاه دمشق شهید شده است. این بیانیه پیام روشنی برای مقامات اسرائیل بود مبنی بر اینکه حزب‌الله آماده پاسخ در مرزهای شمالی است.

در همین راستا تحلیلگران اسرائیل به معادله «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در تابستان گذشته که گفته بود هرگونه ترور و سوءقصد علیه یکی از نیروهای حزب‌الله در داخل و خارج لبنان یک پاسخ قطعی به دنبال خواهد داشت٬ اشاره کردند.

در حال حاضر اظهارات روزنامه‌نگاران و کارشناسان اسرائیلی که از پاسخ قاطع حزب‌الله می‌گویند٬ سکوت مقامات آن را پوشش داده ست.

اما این سکوت مقامات صهیونیست با تدابیر نظامی فوق‌العاده نظامیان ارتش رژیم اشغالگر در مرزهای شمالی همراه بود.همه این اتفاقات در میان هشدار دیپلماتیک به سران خارجی در مرز بیروت-تل‌آویو تحت عنوان تلاش برای مهار تنش‌ها رخ می‌دهد.

دشمن هربار تلاش می کند بگوید که شهادت نیروی حزب‌‌الله در این حمله عمدی نبوده و اسرائیل قصد ورود به درگیری با حزب‌الله را ندارد.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این راستا به نقل از منابع فرماندهی در منطقه شمالی ارتش رژیم اسرائیل٬ از ترس و نگرانی به دلیل واکنش احتمالی حزب‌الله خبر داده و اعلام کرد که فرماندهی این منطقه مطابق با ارزیابی‌ها و نگرانی های خود اقداماتی اتخاذ کرده و حرکت نیروی هوایی ارتش اسرائیل که دیروز انجام شد بخش از آمادگی نظامی برای مقابله با چنین واکنشی بود.

به طور کلی تحلیل و تفسیر رسانه‌‌های صهیونیستی با استناد به منابع امنیتی و نظامی اسرائیل حاکی از پاسخ قطعی حزب‌الله بوده و می‌گویند صرف همین که حزب‌الله از شهادت یکی از نیروهایش خبر داده٬ یعنی یک واکنش و پاسخ قاطع در راه است.

شبکه کان رژیم صهیونیستی در این باره تاکید کرد که پاسخ حزب‌الله منحصر به واکنشی از سوریه یا مزارع شبعا نیست؛ بلکه طبق معادله دبیرکل حزب‌الله٬ این پاسخ از مرزهای لبنان خواهد بود.

اکنون همه خبرنگاران نظامی و کارشناسان اسرائیل همانطور که در روزنامه صهیونیستی «ماکور ریشون» آمده بر این نکته اتفاق نظر دارند زمانی که حزب‌الله برای شهادت یکی از نیروهایش بیانیه صادر می‌کند٬ یعنی آنها حتما پاسخ خواهند داد.

 

مطالب پیشنهادی