12:45 1399/07/20

 

 

به گزارش مفتاح و به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آرش نجیمی با اعلام افزایش آمار بیماران کرونایی و جوابگو نبودن ظرفیت مراکز درمانی دولتی، اظهار داشت: به علت افزایش بیماران کرونایی، بیمارستان‌‌های خصوصی و خیریه اصفهان هم از بیستم مهرماه، وارد چرخه پذیرش بیماران کرونایی می‌شوند.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان‌های مرجع و دولتی در نظر گرفته شده برای پذیرش بیماران دارای علائم کرونا، تکمیل شده گفت: از این تاریخ تعدادی از بیمارستان‌های خصوصی و خیریه استان بر اساس دستورالعمل مشخص شده باید نسبت به پذیرش و بستری کردن این بیماران با رعایت کامل اصول کنترل عفونت و جداسازی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش بیماران بستری کرونا در بیمارستان دولتی الزهرا (س) به ۶۵۰ تخت رسیده گفت: این ظرفیت که ۱۳۷ تخت آن مربوط به بخش مراقبت‌های ویژه است در حال تکمیل شدن است و تعداد بیماران بستری در این بیمارستان به تنهایی با تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا در برخی استان‌ها برابری می‌کند.

نجیمی با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان عیسی بن مریم (ع) هم ۱۲۰ تخت بوده که تکمیل شده افزود: با توجه به محدودیت نیروی انسانی در برخی از بیمارستان‌ها، ناچار به هماهنگی برای تامین نیرو از بیمارستان‌های دیگر شدیم.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به دستورالعمل جدید معاونت درمان این دانشگاه درباره بیماری کووید ۱۹ گفت: مقرر شد بیمارستان‌های شهید مطهری لنجان و عسگریه اصفهان به ترتیب ۶۰ و ۱۲۰ تخت برای پذیرش بیماران مشکوک کرونا اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های میلاد و زهرای مرضیه اصفهان نیز از ۲۵ مهر باید به ترتیب ۱۲۰ و ۶۰ تخت برای پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در نظر بگیرند گفت: بیمارستان‌های خانواده، سعدی و سینا در اصفهان هم از پایان مهر هر کدام ۶۰ تخت را برای پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا اختصاص خواهند داد.

نجیمی با اشاره به اینکه بیمارستان دکتر شریعتی باید نیمی از ظرفیت تخت فعال خود و بیمارستان شهید آیت‌الله صدوقی باید صد تخت برای پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کووید ۱۹ اختصاص دهند، گفت: بیمارستان امام موسی کاظم (ع) باید ۳۰ تخت از ظرفیت خود را با رعایت کامل اصول کنترل عفونت به پذیرش و بستری اینگونه بیماران اختصاص دهد.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: حدود ۲۶۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که برای ۱۵۰ نفرشان لوله‌گذاری شده و تنفس آن‌ها وابسته به دستگاه است.

 

 

مطالب پیشنهادی