7:46 1399/04/16

به گزارش مفتاح و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل بهزیستی استان در حاشیه آغاز اجرای این طرح در خانه خلاقیت بوستان گلستان شهر اصفهان، با بیان اینکه ۲۴ سال از اجرای این طرح می‌گذرد، افزود: با اجرای طرح غربال گری، نابینایی و کم بینایی از رده دوم به رده هفتم معلولیت‌های استان رسیده است.

مرضیه فرشاد با بیان اینکه طرح غربال گری بینایی در ۱۲۱ پایگاه دائم استان اجرا می‌شود، افزود : برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، خانواده‌های ساکن در شهر اصفهان با ثبت نام در سامانه   http://bina99.ir/ روز، مکان و تاریخ ثبت نام را دریافت و به پایگاه مورد نظر مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در پایگاه‌های طرح غربال گری بینایی، برای پیشگیری از کرونا، آزمایش‌ها با دستگاه انجام می‌شود.

خانم فرشاد گفت: در سایر شهرستان‌های استان، خانواده‌ها به اداره‌های بهزیستی مراجعه و نشانی پایگاه دائم را برای غربال بینایی کودکان خود دریافت کنند.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه پارسال ۱۶۵ هزار کودک ۳ تا ۶ سال، در آزمایش بینایی شرکت کردند، افزود: در این طرح، ۴۳۷ مورد تنبلی چشم و 2 هزار و ۷۰۰ اختلال چشمی شناسایی شد و برای پنج مورد نیز جراحی و برای ۶۸ مورد دیگر، توصیه استفاده از عینک داده شد.

طرح غربالگری بینایی سنجی ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال که هر سال از اول آبان تا ۱۵ آذر اجرا می‌شد، امسال به دلیل اوضاع کرونایی از ۱۵ تیر تا ۱۵ مهر اجرا می شود .

اخبار بیشتر

برگزاری مجالس ختم و ترحیم تا اطلاع ثانوی ممنوع است / زدن ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری است

والدین از بازگشایی مهدهای کودک استقبال نکردند/ واگذاری تصمیم‌گیری درباره اعمال محدودیت‌ها به استان‌ها

مطالب پیشنهادی