16:41 1399/03/06
 
 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرگزاری صدا و سیما ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه متقاضیان مورد تایید مرحله دوم مسکن ملی هم تا پایان خرداد معرفی می شوند گغت: از آذر تا بهمن‌ سال گذشته ۲۴ هزار و ۷۹۲ نفر اقدام به ثبت نام برای طرح اقدام ملی کردند که هفت هزار نفر این افراد از بهارستان، ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از فولاد شهر، هزار و ۵۰۰ نفر از شهر جدید مجلسی و هفت هزار نفر از سایر نقاط استان بوده‌اند.

ایمان طاهر با اشاره به اینکه بعد از پالایش متقاضیان ۱۳ هزار و ۲۷۴ نفر انتخاب شدند افزود: این افراد هرگز از خانه‌های دولتی استفاده نکرده‌اند.

 

فرایند ثبت نام در  طرح مسکن ملی

وی گفت : متقاضیان واجد شرایط مرحله اول باید افتتاح حساب کرده و پس از دریافت پیامک به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل کنند.

متقاضیان واجد شرایط مرحله اول باید افتتاح حساب کرده و پس از دریافت پیامک به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل کنند.

طاهر افزود: بعد از تکمیل اطلاعات و تأیید این اطلاعات افراد به بانک معرفی می‌شوند و برای آغاز طرح ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان برای شروع ساخت از متقاضیان اخذ شده و به مرور، متناسب با پیشرفت طرح، مابقی هزینه از متقاضی دریافت می‌شود.
وی اضافه کرد: این هزینه برای اجرای طرح بوده و فعلاً هزینه زمین گرفته نمی‌شود.

اخبار مرتبط

راه‌اندازی ۷۰ هزار شغل زودبازده در دستور کار استان قرار دارد

 

هزینه ساخت هر واحد؛300میلیون تومان
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به اینکه واحدهای طرح اقدام ملی بین ۸۰ تا ۱۰۰ متر هستند گفت: هر متقاضی با توجه به توان مالی خود بعد از رسیدن به مرحله سفت کاری می‌تواند متراژ واحد خود را تعیین کند.
طاهر افزود: پیش بینی شده است هزینه ساخت این واحدها هر متر سه میلیون تومان باشد، که این موجب می‌شود شخص برای گرفتن این واحدها مبلغی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان نیاز داشته باشد.
وی با اشاره به آغاز مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی گفت: ۴۰ هزار نفر در مرحله دوم طرح اقدام ملی در استان اصفهان ثبت نام کرده‌اند که پیش بینی شده است ۱۰ هزار نفر از این افراد واجد شرایط باشند و در حال بررسی زمین‌هایی برای ساخت منازل مسکونی برای این افراد هستیم.

مطالب پیشنهادی