2:01 1398/03/23

به گزارش مفتاح، محمدجواد آذری‌ جهرمی  در نشست تخصصی با جوانان و مدیران استارت‌آپ‌های فناوری اطلاعات کردستان در پارک علم و فناوری این استان اظهار کرد: ثمرات طرح «تکاپو» در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان در کردستان قابل مشاهده است و بدون شک طی ماه‌های آینده پس از اجرایی شدن طرح ملی فناوری اطلاعات، شاهد درخشش هرچه بیشتر پارک علم و فناوری کردستان و شرکت‌های دانش بنیان این استان خواهیم بود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری‌ها در عرصه فناوری اطلاعات در کردستان حتما جواب خواهد داد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطات در کردستان بزرگترین کمک به توسعه این استان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ٣٠ درصد جمعیت کردستان در روستاها حضور دارند، بازار فناوری اطلاعات بدون زیرساخت های این عرصه در این استان کوچکتر می‌شود، لذا باید با توسعه زیرساخت‌ها در مناطق روستایی به مزیت نسبی بازارهای محلی توجه کرد.

جهرمی افزود: همانگونه که در حوزه شهری این استان شاهد جهش خدمات فناوری اطلاعات بوده‌ایم امیدواریم در حوزه روستایی و راه‌ها نیز جهش داشته باشیم.

وی از پارک علم و فناوری برای تحقق اهداف طرح تکاپو تقدیر کرد و از تلاش های شرکت های دانش‌بنیان کردستان به عنوان حرکتی شایسته تقدیر نام برد و گفت: پارک علم و فناوری کردستان در عرصه توسعه دیجیتال جزو پیشروترین کشور است و با اجرای طرح اشتغال‌زایی این وزارتخانه، شاهد تحولات خوبی در کردستان خواهیم بود.

آذری جهرمی همچنین اظهار داشت: آیین‌نامه نوآفرینان به تصویب هیات دولت رسیده است و اواخر خرداد ماه نیز طرح ویژه اشتغال‌زایی فناوری اطلاعات با ایجاد 68 هزار شغل شناسنامه‌دار اجرایی می‌شود.   

وزیر ارتباطات اعلام کرد: هدف نهایی ما این است که شرکت‌های استارت‌آپی را از دغدغه‌های حاشیه‌ای ایزوله کنیم و آنها را با دغدغه‌های مالیاتی و قوانین دست و پا گیر در مراحل نخست کاری مواجه نکنیم و در این مسیر نیز به بازار محصولات و ارتقای دانش نیروهایشان کمک نماییم.

جهرمی خاطرنشان کرد: از دولت اجازه گرفتیم که وجوه اداره‌ شده شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات را در صندوق‌های پر ریسک سرمایه‌گذاری کنیم.

 

فارس

مطالب پیشنهادی