21:14 1396/12/21

 

 

 

 به گزارش مفتاح و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار" مهدی معصوم بیگی" در باره این کشف بزرگ اظهار داشت: به منظور تشدید مبارزه با قاچاقچیان کالا و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته، طرح "ذوالفقار 9" در قرارگاه عملیاتی "اقدام و عمل" فرماندهی انتظامی استان اصفهان طراحی و امروز صبح به مرحله اجرا گذاشته شد که با توفیقات خوبی نیز همراه بوده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در این طرح طی یک عملیات ضربتی، محموله های کالای خارجی قاچاق به ارزش 70 میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: کالاهای مکشوفه عمدتاً مصرفی و شامل لوازم خانگی، مواد غذایی و خوراکی، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوزم برقی، تلویزیون LED، قطعات خودرو، گل مصنوعی و اسباب بازی هستند.

این مقام ارشد انتظامی استان خاطر نشان کرد: بسیاری از این کالاها در جاسازی های حرفه ای حمل می شدند که با هوشیاری و دقت بالای ماموران کشف و با قاچاقچیان آن نیز برخورد شد.

کشف یک میلیون عدد انواع مواد محترقه

سردار معصوم بیگی با اشاره به چهارشنبه آخر سال، گفت: عده ای افراد سودجو با سوء استفاده از این موقعیت، اقدام به وارد کردن مواد محترقه و منفجره می کنند برهمین اساس پلیس اصفهان طرح ها و اقدامات خود را در راستای مقابله با این افراد تشدید کرد.

وی از کشف یک میلیون عدد انواع مواد محترقه خارجی غیر مجاز و قاچاق به ارزش 6 میلیارد ریال طی یک عملیات ضربتی خبر داد و گفت: در این عملیات 19 نفر دستگیر شدند.

برخورد قاطع پلیس با هنجارشکنان در شب چهارشنبه آخر سال

این مقام انتظامی با اشاره به برخورد قاطع پلیس با خریداران، فروشندگان و استفاده کنندگان از مواد محترقه و منفجره در شب چهارشنبه آخر سال، گفت: براساس هماهنگی های صورت گرفته با مقام قضائی، دستگیر شدگان تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت خواهند بود، همچنین وسایل نقلیه آنها تا بعد از 13 فروردین توقیف می شود.

وی به مجرمان سابقه دار و هنجارشکنانی که سال های گذشته مرتکب جرم شده اند نیز هشدار داد و گفت: این افراد تحت کنترل پلیس هستند و اگر بخواهند مجدداً با تهیه و توزیع و استفاده از وسایل محترقه امنیت جامعه را برهم بزنند برابر قانون با آنان برخورد می شود.

اسردار معصوم بیگی در خاتمه گفت: معتقد هستم موضوع چهارشنبه آخر سال یک مسئله اجتماعی است و باید از طریق کارهای فرهنگی، نوجوانان و جوانان را بیشتر آگاه کرد، از سوی دیگر والدین و بزرگترها اجازه ندهند که جوان ها احساسی عمل کرده و به بهانه شادی و تخلیه هیجان خود یک عمر پیشیمانی به بار بیاورند.

 

مطالب پیشنهادی