13:26 1396/10/19

معاون سلامت اداره دامپزشکی استان اصفهان؛ هیچ موردی از آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان، در انسان دیده نشده است

 

به گزارش مفتاح، دکتر محمد کشتکار رئیس اداره دارو درمان وآزمایشگاه ها و معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استا ن اصفهان ضمن اشاره به آزمایشگاه های مجهز اداره دامپزشکی گفت:  با وجود زمان 24 ساعته برای تعیین مثبت بودن ویروس آنفلوآنزا ما در آزمایشگاه هایمان ظرف 4 ساعت جواب نمونه را به شهرستان‌ها اعلام می کنیم تا اقدامات مورد نیاز سریع انجام گیرد.

وی با تاکید بر نظارت شدید دامپزشکی بر کشتارگاه‌ها گفت: جای هیچ نگرانی نیست ومرتب کشتارگاه‌‌ها  نظارت می شوند وتا کنون هم این بیماری در مرغ‌های گوشتی دیده نشده است.

وی همچینی اطمینان داد این بیماری مخصوص طیور است وتا کنون از ابتلای انسان به این بیماری گزارشی نداشته‌اند وموردی وجود نداشته است.

کشتکار با تاکید بر نظارت بر واردات مرغ وتخم گفت: ما در ایام گرانی تخم مرغ از ترکیه واردات داشته ایم که آنهم با نظارت اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ بومی نباید در بازار عرضه شود گفت: روستائیان برای نیاز خانواده باید تخم مرغ بومی تهیه کنند و توزیع این نوع تخم مرغ به دلیل خارج بودن از نظارت دامپزشکی، غیر قانونی است، اما راه مبارزه هم رعایت خود مردم ودقت برای خرید است، چون نظارت بر سوپر مارکت‌ها زیر نظر معونت غذا ودارو است و ما دخالتی نداریم.

معاون سلامت اداره دامپزشکی در ادامه افزود: مرغداری‌های صنعتی به دلیل بیمه بودن برای دریافت غرامت با مشاهده ویروس سریع موضوع را گزارش می کنند ودر سال گذشته تمام غرامت این واحده هم پرداخت شده است. البته دامپزشکی غرامت تمام مرغ های روستایی هم که معدوم شد، را پرداخت کرد تا کسی متضرر نشود.

مطالب پیشنهادی