17:30 1396/07/19

به گزارش مفتاح، سازمان ملل با اعلام آواره شدن ۹۵ هزار تن تنها ظرف هشت روز در دیرالزور به دنبال ادامه درگیری‌ها و حملات هوایی علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌ها، زنگ خطر را درباره این استان به صدا درآورد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران در مقر این سازمان در نیویورک گفت: گزارش‌هایی دریافت کردیم مبنی بر اینکه از تاریخ یکم تا هشتم اکتبر جاری علاوه بر استان‌های حسکه، رقه و حلب، بیش از ۹۵ هزار زن و مرد و کودک در ۶۰ منطقه در داخل استان دیرالزور آواره شده‌اند.

دوجاریک افزود: سازمان ملل همچنان برای پیامدهای درگیری‌های مستمر و حملات هوایی علیه غیرنظامیان و تاسیسات حیاتی شهری در استان دیرالزور، دومین استان بزرگ سوریه نگران است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: بیش از شش سال درگیری در سوریه نزدیک به نیمی از مراکز بهداشتی و درمانی سوریه را به شکل کامل تعطیل کرده و این امر موجب مرگ هزاران بیمار و زخمی شده است.

جمعه گذشته نیز سازمان ملل در پی استمرار درگیری‌ها در استان دیرالزور نسبت به امنیت جانی بیش از یک میلیون سوری موجود در این استان به شدت ابراز نگرانی کرد.

دیرالزور که در مرزهای سوریه و عراق واقع است از سال ۲۰۱۴ شاهد درگیری‌های بسیار شدید و حملات هوایی و زمینی جهت بیرون راندن داعشی‌ها که کنترل بخش‌های وسیعی از آن را برعهده دارند، بوده است.

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی