18:35 1397/04/20

 

 

 

 

به گزارش مفتاح، آیت الله ابوالحسن مهدوی به عنوان سخنران ویژه اولین همایش چادران آسمانی، به آیه 21 سوره احزاب به دستور الهی برای گرایش به چادر وپوشیدگی برای زنان اشاره داشت وافزود: آنچه درتاریخ نشان می دهد و از باقی مانده گذشتگان هست ونشان می دهد که از سه هزار سال پیش ملاحظات پوشش وعفت در میان ایرانیان وزنان ایرانی وجود داشته است.

وی در ادامه به تلاش دشمن برای برداشتن حجاب از سر زنان ایرانی اشاره کرد وادامه داد: زمانی می خواستند با زور وتحمیل چادر از سر زن ایرانی بردارند، اما زنان مقاومت کردند. البته این مقابله با هوشیاری فکری وفرهنگی نبود بلکه مقابله با دشمن وحفظ عقاید بود.

مهدوی در ادامه افزود: دشمنان امروز روش‌های نوین راه پیدا کرده است وامروز متوسل به فضای مجازی شده اند. با استفاده از این فضا بر زنان و دختران تاثیر می گذارند. ابتدا با این دیدگاه وارد می شوند که با مانتو هم می توان حجاب را رعایت کرد وقدم به قدم زنان را از عفاف وحیا دور می کنند.

اما جمعه موقت اصفهان با تاکید بر کم کاری در حوزه عفاف وحجاب گفت: نماد حجاب سال به سال کمرنگ شده است، اما نمی گوئیم کاری انجام نشده است. کار برای حجاب در سر بالایی است و تلاش زیادی می‌خواهد اما در زمینه ترویج گناه، کار در سرازیری است وتلاش کمی میخواهد .

وی ترویج وتاثیر فساد بر جامعه و نابودی جامعه را دلیل مخالفت نظام با مظاهر علنی فساد دانست وافزود: کسی در خانه‌اش گناه می کند به خودش مربوط است اما بادر مظاهر فساد در جامعه باید مقابله کرد چون جامعه به آرامش احتیاج دارد.

وی خطاب به مسئولان فرهنگی شهراز ارتباط ضعیف آنها با علما گله کرد وگفت: من در نماز جمعه هم به این موضوع اشاره کردم که بعضی گفتند منظور خودش است، اما منظورم از علما مراجع تقلید بودند. ایا آقیان برای برگزاری جشن در پارک با علما مشورت کردند؟ آیا علما تائید کردند؟

آیت االله مهدوی با انتقاد از برگزاری جشن در بعضی پارک‌ها به خصوص کوه صفه، که منجر به اختلاط زن ومرد وانجام حرکات ناشایست شده بود گفت: این برنامه‌ها زیر نظر چه کسی است. علما نمی خواهند در کار اجرایی دخالت کنند، اما باید مسائل شرعی رعایت شود. برخی گفتند قصاص قبل از جنایت می کنید. ما قصاص نمی کنیم اما جنایت صورت گرفته است. این تصمیم‌ها با چه کسی است وچه کسی این برنامه ها را تائید کرده است.

وی با تاکید بر این که این برنامه‌ها مشکلات عقلی برای جامعه ایجاد می کند گفت: باید شادی عقلانی برای مردم فراهم کرد. عالم مخالف شادی نیست، عالم  با شادی مخلوط به گناه مخالف است. ما با کار حرام وترویج فساد مخالفیم. این رفتارها به عقل جامعه آسیب وارد می کند و به نفع جامعه نیست.

مطالب پیشنهادی