به گزارش مفتاح، بیمارستان تازه‌ساز اسلام‌آباد غرب پس از وقوع زلزله خسارت بسیاری دید و غیرقابل استفاده شد.

فاز دوم بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام‌آباد غرب فروردین ماه امسال با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد؛ فاز نخست این بیمارستان سالها پیش ساخته شده و در سالهای گذشته به مردم خدمت کرده است.

بیمارستان به‌عنوان سازه‌ای با اهمیت بسیار در بحث زلزله مطرح است که پس از وقوع زلزله در هر منطقه‌ای برای درمان مجروحان حادثه لازم که قابل استفاده باشد ولی این اصل در بیمارستان اسلام‌آباد غرب رعایت نشد تا بسیاری از مصدومان حادثه در حیاط بیمارستان پذیرش شوند.

یکی از افرادی که پس از وقوع زلزله به این بیمارستان مراجعه کرده گفت که پزشک و پرستاری در بیمارستان نبود و دیوارهای بیمارستان فروریخته بود و مردم به ساختمان قدیمی بیمارستان مراجعه کردند که پس از مدت کوتاهی ظرفیت آن تکمیل شد.

آوار بی‌تدبیری بر سر بیماران /عمر بیمارستان اسلام‌آباد غرب ۷ ماهه تمام شد

بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب که فروردین ماه امسال به بهره‌برداری رسید در پی وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری کرمانشاه به شدت آسیب دیده و بخش‌های زیادی از آن فروریخته است.

بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب دارای 72 تخت فعال بود که با افتتاح فاز دوم آن در 6 طبقه در فروردین ماه امسال توسط وزیر بهداشت بیش از 100 تخت به این مجموعه درمانی اضافه شد تا نوید بخش توسعه بهداشت و درمان در این شهر باشد.

متاسفانه در زلزله  یکشنبه شب کرمانشاه این بیمارستان خسارت جدی دیده و بخش‌های زیادی از آن فروریخته که تعجب همگان را برانگیخت است.

ساختمان تازه تاسیس بیمارستان امام خمینی اسلام آباد غرب که حدود 7 ماه از افتتاح آن می‌گذرد و بیمارستان معین برای مناطق زلزله زده محسوب میشد به نحوی دچار خسارت شده که امکان خدمت رسانی درمانی به بیماران و مصدومان اعزامی از شهرستان‌های سرپل ذهاب، دالاهو، گیلان غرب و قصر شیرین برای کادر درمانی به درستی میسر نیست.

شرایط و مقاومت سازه فیزیکی بیمارستان‌ها به عنوان مکانی که باید پذیرای مجروحان و بیماران باشند بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که در ساخت و ساز مراکز درمانی باید دقت و وسواس بیشتری به خرج داده شود.

نکته مهم اینجاست که ساختمان قدیمی این بیمارستان آسیب جدی ندیده اما ساختمان تازه تاسیس این بیمارستان در زلزله اخیز خسارت جدی دیده و موضوع تخریب این بیمارستان در روزهای اخیر به بحثی جنجال برانگیز در کشور تبدیل شد تا جایی که دستور بازداشت پیمانکار این بیمارستان صادر شد.

اما شب وقوع زلزله مهیب پرستاران و اعضای بیمارستان با همکاری نیروهای سپاه، بسیج، نیروی انتظای و ارتش به سرعت بیمارستان را با انتقال بیماران به محوطه خارجی تخلیه می‌کنند تا با برپایی چادرهای امدادی سپاه بیماران در محوطه بیمارستان بستری شده و بیماران بدحال به بیمارستان کرمانشاه و شهرهای اطراف اعزام و دیگر بیماران در بهداری نیری زمینی سپاه مداوا شوند.

در حال حاضر نیز کارگران تلاش می‌کنند با آوار‌برداری و انتقال آو‌ار فروریخته محدوده این مکان درمانی را قدری ایمن‌سازی کنند تا به وضعیت نابه‌سامان بیمارستان در فرصتی دیگر رسیدگی شود چراکه در حال حاضر این بیمارستان قابلیت پذیرش هیچ بیمار و یا فرد عادی را به دلیل ناامنی بنای آن و احتمال ریزش آن ندارد.

تصاویر از وضعیت این بیمارستان تازه‌ساز پس از وقوع زلزله یکشنبه شب را در زیر مشاهده کنید:

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی