0:54 1397/04/20

افتتاح خط یک قطار شهري اصفهان با حضور معاون اول رییس جمهور؛ قطار شهری اصفهان به ایستگاه آخر رسید

به گزارش خبرنگار  مفتاح، بلاخره بعد از گذشت سالها خط یک قطار شهری اصفهان به ایستگاه آخر رسید. معاون اول رییس جمهور در  مراسم افتتاحیه این مراسم با تاکید بر اینکه در حوزه حمل ونقل شهری نیازمند خدمات بیشتری هستیم گفت: با توجه هب افزایش جمعیت و حمل ونقل در مقطعی از زمان بسیاری از کلانشهرهای کشور مانند اصفهان با مسائل شديد محیط زیستی مواجه شدند.

 معاون اول رئیس جمهور راه برون رفت از آلودگی هوا در کلان شهرها را انجام اقدامات جدی در حوزه حمل و نقل دانست و افزود: سال گذشته آلودگی هوا بارها منجر به تعطیلی پی در پی مدارس وادارات شد که این تعطیلی‌ها زندگی مردم را مختل می کند. باید برای حل شدن این موضوع گام های موثری برداشت.  

فاینانس استفاده از خدمات ریلی توی جیب شهرداری ها

اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه ساخت مترو در کلان شهرها به ویژه در اصفهان جز اولویت های شهری است قول مساعد همکاری دولت برای حرکت تندتر تکمیل قطار شهری را داد تا مردم ریعتر زا این خدمت استفاده کنند.

وی به تصویب مصوبه ای در شورای اقتصاد برای کمک به کلان شهرها برای ساخت قطار شهری اشاره داشت وگفت: با توافقی که با وزارت نفت انجام شده به دلیل صرفه جویی در مصرف سوخت، شهرداری به ازای هر نفر کیلومتر مسافر که از قطار شهری استفاده می کنند می توانند فاینانس استفاده از خدمات ریلی را دریافت کنند و کمکی به شهرداری ها باشد که پروژه قطار شهری سریعتر به بهره برداری برسد.

به هیچ وجه به دنبال افزایش قیمت بنزین نیستیم

جهانگيري با تاکید بر واردات بخشی از مصرف بنزین اعلام کرد، دولت قصد افزایش قیمت بنزین را ندارد.با وجود اینکه  این دغدغه وجود دارد که آیا اخلالی در واردات آن ایجاد می شود یا خیر؟ اما به دنبال برنامه ای جدی هستیم  تا اعتماد سازی در بین مردم در زمینه تامین سوخت هستیم.  

معاون اول رييس جمهور با اشاره بر تاکید رئیس جمهور مبنی بر نوسازی حمل ونقل عمومی از اختصاص دو هزار میلیارد دلار برای خرید واگن های جدید در تهران خبر داد وافزود:  این روند تا تامین زیرساخت های لازم برای حمل و نقل عمومی با افزایش واگن ها  و توسعه میزان جابه جایی مسافران و رضایت مندی آن ها درکلان شهرهای شیراز، اصفهان و مشهد دنبال می کنیم تا مردم بيشتر از حمل و نقل عمومي استفاده كنند.

وی همچنین از باز شدن ال سی حساب تولید630 واگن مترو خبر داد و اعلام کرد این مهم نیاز به مصوبه شورای اقتصاد دارد.

تامین فاینانس دو میلیارد دلاری براي قطار سریع السیر اصفهان- تهران

جهانگیری به تامین فاینانس راه اندازی قطار شهری اصفهان-تهران اشاره داشت وادامه داد: در سال گذشته فاینانس دو میلیارد دلاری برای قطار سریع السیر اصفهان- تهران اختصاص داده شد، گشایش اعتبار آن انجام شده و قطارها به سرعت به کشور وارد خواهد شد.

وي از همکاری ایران با کشور چین و روسیه در جهت افزایش امکانات ریلی در کشور خبر داد وگفت:  برای حمل و نقل حومه ای دستورالعمل‌های جدیدی صادر شده است، با توجه به اینکه  روزانه صدها خودروی سواری در جاده های کشور تردد می کنند، توجه به راه آهن رلی حومه ای در کاهش آلودگی وترافیک موثر است. یک حلقه مناسب از راه آهن سریع السیر و تلفیقی از مترو و راه آهن حومه ای شکل می گیرد و بخش اعظمی از جابه جایی مسافر انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای تاکسی ها و موتور سیکلت ها نیز برنامه ریزی های خوبی انجام شده است، ادامه داد: امیدواریم از تمام فرصت ها استفاده شود و طرح های بزرگی که نیازمند دانش است، در کشور بومی سازی گردد.

وی شهرداری ها را مقدم طرح های بزرگ خواند و از برگزاری جلسه ای با شهرداران کلان شهرها خبر داد و بر ارتباط گیری دولت با شهردارن تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور افتتاح طرح های بزرگ در شهرها را ناشی از توان بالای مهندسان ایرانی قلمداد کرد و گفت: با کشوری که از چنین مهندسان خبره ای برخوردار است، بايد با ادب و احترام با مردم وارد تعامل و گفت‌وگو شد؛ زیرا در گفت‌وگو و تعامل کسی متضرر نمی شود. ما به توانمندی و منطق خود اعتماد داریم و پشتوانه این اعتماد فعالیت ارزنده مدیران داخلی کشور است،

وی در ادامه تاکید كرد: اصفهان باید همچون سایر بخش ها در زمینه ارتقاء دانش بومی نیز تلاش کند، بدرخشد و طرح‌های مهم افتتاح کند

فاز سه خط یک قزار شهری اصفهان با ارزشی بالغ بر 8 هزار میلیارد ریال شامل 5 كيلومتر مسير و 6 ايستگاه جديد با حضور دكتر جهانگيري معاون اول رييس جمهور، شهردار و استاندار اصفهان، رييس و اعضاي شوراي شهر، نمايندگان مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي  و ديگر مقامات افتتاح شد.

مطالب پیشنهادی