0:58 1397/07/05

دادستان عمومی و انقلاب نجف آباد، قاتل شهید شاه سنایی دستگیر شد

 

 

به گزارش مفتاح و به نقل از تسنیم، محمدرضا توکلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به ادله کمی که ما در این پرونده داشتیم و دلایل ضعیفی که از همان ابتدا داشتیم مدت زمانی طول کشید تا بتوانیم به‌کمک نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی ادله را علیه شخص قاتل جمع‌آوری کنیم.

وی افزود: به‌دلیل اینکه این موضوع از اهمیت ملی برخوردار بود و قتلی هم در آن اتفاق افتاده بود با کمک نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی بیش از 6 ماه طول کشید تا ما بتوانیم ادله را علیه شخص خاطی جمع‌آوری کنیم.

وی با بیان اینکه "ما در ابتدای امر فرد خاطی را دستگیر و بازداشت کردیم"، تصریح کرد: از همان ابتدا فرد را دستگیر کرده بودیم اما برای اینکه اثبات کنیم و ادله اثباتی را قوی کنیم این مدت زمان را از ما گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب نجف‌آباد با ابراز اینکه این شخص همدست هم داشت، گفت: قتل توسط همین شخص صورت گرفته است اما همدست هم داشت که اثبات شده و دستگیر شده است.

وی ادامه داد: مجرم اقراری ندارد اما با دلایل و قرائن و  اقارب ضمنی او به این نتایج رسیدیم.

توکلی اظهار داشت: این شخص به سرویس‌های جاسوسی بیگانه هم متصل بود و با برنامه و هدف برنامه‌ریزی‌شده اقدام به این عمل کرده است. 

وی با تصریح به اینکه قاتل یک مجرم آموزش‌دیده است، گفت: همین موضوع کار را برای رسیدن به نتیجه و جمع‌آوری دلایل را برای ما و نیروها مشکل می‌کرد. چوناین شخص آموزش‌های خاص دیده بود و به‌راحتی نمی‌شد حرف از او بیرون آورد، نیروها خیلی تلاش کردند تا توانستند این دلایل را جمع‌آوری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب نجف‌آباد بیان کرد: با توجه به ادله پرونده این برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده بوده و همه دلایل نشان می‌دهد که این شخص با هدف خاص و ویژه‌ای این کار را انجام داده است.

وی با اشاره به انگیزه قتل خاطرنشان کرد: انگیزه قاتل با توجه به تحقیقاتی که انجام شد بیانگر این است که  قصد براندازی و اقدام علیه امنیت ملی و حکومت ملی اسلامی را داشت و با این قصد و نیت وارد این معرکه شدند و دست به چنین جنایتی زدند.

توکلی با اظهار اینکه این شخص با اسلحه ساچمه شکاری تیراندازی کرده است، گفت: پوشش خاص قاتل در آن شب تأیید شده است و شهود هم شهادت دادند که قاتل در قالب پوشش خاص اقدام به عمل کرده است.

وی با اشاره به عناوین  اتهامات واردشده به قاتل شهید شاه‌سنایی گفت: در حال حاضر این شخص با اتهاماتی روبه‌روست مانند محاربه از باب اینکه دست به اسلحه برده و ایجاد رعب و وحشت کرده و افساد فی الارض از باب اینکه با دست به اسلحه بردن منتهی تعرض به نفوس مردم شده و متعاقب آن یک اتهام قتل عمد هم به او تفهیم شده است و در کنارش ایراد ضرب و جرح عمدی نسبت به سایر مأموران و افراد نیروهای مستقر در محل بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب نجف‌آباد  اضافه کرد: پرونده با زحمات بازپرس و نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) و همه افرادی که شبانه‌روز زحمت کشیدند به نتیجه رسید و قاتل مشخص شد که چه کسی است و من از زحمات همه آنها قدردانی می‌کنم.

وی با یادآوری اینکه این پرونده به‌خاطر اتهامات قاتل باید در محاکم کیفری  یک استان رسیدگی شود، اظهار داشت: با رئیس کل دادگستری استان صحبت کردیم و قراراست به‌محض صدور کیفرخواست و ارسالش به مرکز استان دادگاه ویژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده و با سرعت انجام شود و ان‌شاءالله تا سالگرد این شهید والامقام پرونده به نتیجه مطلوبی برسد.

مطالب پیشنهادی