11:01 1396/10/30

به گزارش مفتاح، در دومین شب جشنواره تئاتر فجر و هنگام اجرای نمایش «سندرم پای بی‌قرار» با موضوع مهاجرت، صدای خواننده آن سوی آبی پخش و از مردم نیز خواسته شد تا با این خواننده همراهی کنند!

دومین شب جشنواره تئاتر فجر جمعه، 30 دی ماه نه چندان جذاب و پر مخاطب برای بیشتر سالن های نمایشی همراه بود.

سرمای هوا البته باعث نشده بود که محوطه تئاتر شهر خالی بماند مردم زیادی دور سن نمایش محیطی جمع شدند و منتظر بودند تا نمایش محیطی آغاز شود. قرار بر این بود چهار نمایش محیطی در این فضا اجرا شود، هر چند در بیشتر ساعات غروب تا شب تنها به پخش موسیقی در این فضا اکتفا شد تا اینکه در آخرین اجرا برای «سلبریتی‌های گمنام» مردم زیادی تجمع کردند.

نقطه مثبت دیگر سرما این بود که بساط چای فروش ها و کافه رستوران های اطراف با حضور جوانان گرم شده بود.

* داشتن یا نداشتن بلیت!

اما سالن های نمایشی در شب دوم شاهد نمایش های گرمی نبود از تئاتر شهر تا سالن‌های ایرانشهر، به طوریکه بسیاری از بلیت های نمایشی بدون صندلی و در لحظات آخر فروخته شده بود و مردمی که با صندلی بلیت خریداری کرده بودند، تا جای خود را پیدا کنند، بدون صندلی‌ها به جای آنها نشسته‌اند!

حال مشخص نیست کسانی که بلیت تهیه کرده بودند چرا در سالن حضور نداشتند و اگر داشتند چطور این همه ظرفیت برای فروش بلیت های بدون صندلی برای کارها و سالن‌هایی ارائه می شود که واقعا گنجایش و ظرفیت آن را ندارد؟

نمونه این اتفاق در نمایشی که اندکی بیش از سایر نمایش‌ها دیشب مورد استقبال قرار گرفت و آن هم نمایش «ماراساد» در تالار حافظ بود که البته با تأخیر زیاد برای پیوستن گروه داوران همراه شد. در این نمایش تا جلوی پای بازیگران هم مردم نشسته بودند با وجود اینکه بیش از دوساعت کار ادامه داشت و این امر برای سایرین نیز مشکلاتی را ایجاد می کرد.

اما اتفاق جالب دیگر در یکی از نمایش‌های تئاتر شهر با عنوان «سندرم پای بی قرار» رخ داد و آن هم با موضوع مهاجرت که پخش صدای واضح و کامل خواننده به تعبیری آن سوی آبی انجام شد و از مردم نیز خواسته شد تا با این خواننده همراهی کنند!

اما در نهایت سالن های تالار وحدت هنوز خود را مهیای جشنواره تئاتر فجر نکرده اند و قرار است برنامه های این تالار از فردا (یکشنبه ۱ بهمن) پس از اتمام جشنواره موسیقی فجر آغاز شود و هنوز هیچ المان خاصی از تئاتر فجر بر  این تالار وجود ندارد.

* بزرگداشت برای پیشکسوتان

در نهایت نکته آخر درباره برپایی بزرگداشت برای سه پیشکسوت عرصه تئاتر در مراسم اختتامیه است. این سه پیشکسوت تئاتر شامل احمد دامود، هوشنگ آزادی‌ور و جمشید خانیان هستند.

سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر از 28 دی ماه تا 9 بهمن ماه در سالن های نمایشی تهران برگزار می شود.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی