13:15 1396/12/16

به گزارش مفتاح، معاون حمایت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره)گفت: بدلیل نبود بانک اطلاعاتی از نیازمندان غیر تحت پوشش امکان ارائه سبد کالای عید را به آنها نداریم.

فاطمه رهبر در مورد اعطای سبد کالا به نیازمندانی که در کشور زندگی می کنند اما تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند، گفت: براساس اعلام وزارت رفاه تعداد افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد هستنند می توانند از سبد کالا برخوردار شوند و فعلا نمی توانیم به افراد دیگر که نیازمند هستند و مراجعه می کنند سبد کالا بدهیم چرا که امکان شناسایی و اطلاعات کافی از آنها را نداریم.

وی گفت: البته به جز سبد کالا و عیدی در صورتیکه که فردی نیازمند دریافت خدمات به کمیته امداد مراجعه کند از خدمات موردی این نهاد برخوردار می شود و تاکنون نیز اینگونه بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در مورد عیدی مددجویان که طی دو روز آینده پرداخت می شود نیز تاکید کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۵۷۰ هزار خانوار تحت پوشش ما هستند که به تمامی آنها معادل یک ماه مستمری به عنوان عیدی علاوه بر مستمری ماهانه پرداخت می شود.

رهبر به سبد کالایی که از سوی وزارت رفاه نیز پرداخت می شود اشاره کرد و گفت: هنوز مشخص نیست که این کمک به صورت سبد کالا باشد و یا بن کارت اما در مجموع طی روزهای آینده به محض اعلام وزارت رفاه، این کمک توزیع می شود.

به گفته وی، عیدی مددجویان زلزله زده کرمانشاه یک مستمری بیشتر از مددجویان دیگر است یعنی به اندازه سه مستمری به حسابشان واریز می‌شود.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی