18:19 1397/06/06

مديرعامل سازمان پايانه هاي مسافربري شهرداري اصفهان: طرح توسعه پايانه صمديه در دستور كار است/ پايانه كاوه جا به جا نمي شود

 

 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، عباس محبوبي در سلسه نشست ‌های رسانه ای "سه شنبه‌ با رسانه ها" که با شعار پاسخگویی در مسیر امید برگزار می ‌شود، اظهار داشت: هم اكنون چهار پايانه در شمال (پايانه كاوه) شرق (پايانه جي) جنوب (پايانه صفه)، غرب (پايانه زاينده رود) و يك پايانه درون شهري (پايانه صمديه) در شهر اصفهان فعال است.

وي ماموريت سازمان پايانه هاي مسافربري شهرداري اصفهان را اداره و مديريت پايانه هاي مسافربري برون شهري و درون شهري عنوان و تاكيد كرد: چشم انداز این سازمان ايجاد فضاي سالم، مدرن، آرام، زيبا و خلاق در راستاي جلب رضايت شهروندان عزيز است به گونه اي كه اين سازمان سرآمد سازمان هاي كل كشور باشد.

 مديرعامل سازمان پايانه هاي مسافربري شهرداري اصفهان با اشاره به طرح توسعه پايانه صمديه، گفت: قرار است اين پايانه كه هم اكنون حدود پنج هزار متر مربع است تا 17 هزار متر مربع با مشاركت بخش خصوصي توسعه يابد. در حال حاضر حدود 12 هزار متر مربع زمين براي طرح توسعه اين پايانه تملك شده و پنج هزار متر مربع زمين ديگر نيز تملك مي شود تا پايانه اي مدرن و به روز با هزينه اي حدود 40 ميليارد تومان احداث شود.

وي اضافه كرد: اميدوارم با رايزني هايي كه توسط دكتر نوروزي شهردار اصفهان صورت مي گيرد توسعه پايانه صمديه ظرف دو تا سه سال آينده صورت بگيرد. 

محبوبي با بيان اينكه راه ‌اندازی و ساخت پمپ گازوییل در پایانه مسافربری صفه در 6 ماهه دوم سال در دستور کار قرار گرفته است، تصريح كرد: با اين پمپ اتوبوس ‌های برون شهری برای سوخت‌گیری نیاز به طی کردن مسیرهای طولانی ندارند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه حدود 65 هزار متر مربع زمين روبروي زندان مركزي وجود دارد، بيان داشت: قرار است در صورت حل مشكلات مالكيتي اين زمين كلنگ پايانه اي تكميلي با نام پايانه انديشه با توجه به تلاقي ايستگاه مترو و خط بي آر تي در اين منطقه با مشاركت بخش خصوصي به زمين زده شود.

مديرعامل سازمان پايانه هاي مسافربري شهرداري اصفهان در پاسخ به اين سوال كه آيا قرار است پايانه كاوه جابه جا شود يا خير، افزود: اين پايانه قرار نيست جا به جا شود و در خيابان كاوه باقی مي ماند اما زميني در شمال اصفهان در نظر گرفته ايم تا بخشي از خدمات به اين منطقه منتقل شود. ژنراتوري نيز براي اين پايانه خريداري شده كه حدود يك سوم برق مورد نياز پايانه كاوه را تامين مي كند.

وی با بیان اینکه به زودی در پایانه کاوه اتوماسیون بار پیاده ‌سازی خواهد شد، گفت: هدف از راه‌اندازی اتوماسیون بار تجمیع بارها و همچنین نظارت دقیق بر بارهایی است که توسط اتوبوس‌ ها جابه جا می‌ شود تا تخلفی در این خصوص صورت نگیرد.

محبوبي با اشاره به ميزان جا به جايي مسافران در پايانه هاي اصفهان، اظهار داشت: حدود 40 هزار مسافر در پايانه هاي اصفهان جا به جا مي شوند. 20 هزار نفر ورودي به شهر اصفهان و 20 هزار نفر نيز از شهر اصفهان توسط پايانه هاي مسافربري خارج مي شوند.

وی با اشاره به استقرار چهار میز خدمت در چهار پایانه مسافربری شهر اصفهان افزود: برای استقرار میز خدمت جلساتی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شده تا خدمات به نحو مطلوب به مسافران ارائه شود.

مديرعامل سازمان پايانه هاي مسافربري شهرداري اصفهان با اشاره به زیرساخت ‌های ایجاد شده در پایانه‌ های مسافربری اصفهان، گفت: برای پنج پایانه اصفهان نزدیک به ۷۰ برنامه پیشنهادی داشتیم که ۴۰ عنوان برنامه از جمله راه اندازی پمپ گازوییل و اتوماسیون بار به مرحله اجرایی رسیده است.

وي ادامه داد: همچنين اتاق مادر و کودک در پایانه کاوه برای رفاه حال مسافران راه اندازی شده که نیمه دوم سال در پایانه صفه نیز احداث می‌ شود.

محبوبي در خصوص نرخ اجاره غرفه‌ های موجود در پایانه ‌های مسافربری شهرداری اصفهان نیز افزود: نرخ اجاره‌ ها بر اساس نظر کارشناسی كارشناس رسمي دادگستري تعیین می‌ شود، اما با توجه به شرایط تورم، قیمت‌ ها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است تا بهره برداران بتوانند با شرایط بهتری فعالیت کنند، همچنین نظارت ماموران بهداشت برغرفه های عرضه محصولات غذایی در پایانه ها به صورت مستمر انجام می ‌شود تا مشکلی از نظر بهداشتی در پایانه‌ ها ایجاد نشود.

وي با اشاره به تمهيدات ويژه براي گردشگران خارجي كه از پايانه هاي اصفهان استفاده مي كنند، اضافه كرد: امسال یک كارگروه ويژه فرهنگي گردشگري با مشاركت صنايع دستي و گردشگري، معاونت فرهنگي شهرداري و‌اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي تشكيل شده تا بتوانیم با توجه به ظرفیت های گردشگری اصفهان، زمینه حضور گردشگران خارجی را در این شهر فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به مدیریت منابع آبی در پایانه های شهر اصفهان تصریح کرد: واحدي به نام واحد فضاي سبز  در سازمان مشغول به كار است. در حال حاضر وسعت فضای سبز پایانه های شهر اصفهان ۳۰ هزار مترمربع است که آبیاری آن با مدیریت منابع آبی به خوبی صورت گرفته است.

وي پیرامون نرخ کرایه و فعالیت تاکسی ‌های مستقر در پایانه ‌های مسافربری گفت: فعالیت این تاکسی‌ ها به طور مستقیم زیر نظر تاکسیرانی شهرداری اصفهان است، اما برای سرویس‌ دهی و ارایه خدمات مطلوب‌ تر به مسافران جلسات هماهنگی بین دو سازمان پایانه ‌ها و تاکسیرانی برگزار شده است. 

محبوبي با بيان اينكه كاهش درآمد سازمان پايانه ها با ميزان ماندگاري مسافر در پايانه ارتباط دارد، تاكيد كرد: با پيشرفت تكنولوژي پرت زماني مسافر كاهش پيدا كرده كه يكي از نتايج آن كاهش خريد حضوری در ترمينال ها است.

مطالب پیشنهادی