به گزارش مفتاح، کانون انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران با محکوم کردن حرکت غیر اخلاقی برخورد با یکی از عکاسان خبری در نمایشگاه موزه لوور در تهران، خواستار برخورد قاطع و قانونی با عوامل ضرب و شتم وی شد.

درخواست کانون انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران برای برخورد قانونی با عوامل ضرب و شتم یک عکاس خبری

در پی ضرب و شتم یکی از عکاسان خبری در جریان پوشش تصویری نمایشگاه موزه لوور در تهران،  کانون انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران طی بیانیه‌‌ای خواستار مجازات عاملان ضرب و شتم وی شد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

خبرنگاران،‌تصویربرداران و عکاسان خبری یکی از گروه‌های فعال و اثرگذار در دهه‌‌های اخیر جامعه اسلامی ایران به شمار می‌آیند که با عبور از مشکلات و سختی‌ها برای ثبت و ضبط رویدادها و سوژه‌های داخلی و خارجی و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی درباره موضوعات روز،‌ از هیچ کوششی فروگذار نبوده و نیستند. اما متاسفانه بعضا برخورد غیر اخلاقی برخی از مدیران و همراهان آنان با خبرنگاران در پوشش برنامه‌های خبری روح و ذهن این گروه از تلاشگران خدوم و همچنین افکارعمومی را آزار می‌دهد.

ماجرای برخورد دور از اخلاق اسلامی، جوانمردی و مردانگی و رفتار خشن با عکاس خبری در جریان پوشش تصویری نمایشگاه موزه لوور در برابر دوربین‌های تلویزیونی و تصویربرداری خبرنگاران داخلی و خارجی در ذیل هیچ‌یک از پروتکل‌ها و آئین‌نامه‌های حفظ و حراست از شخصیت‌ها یا اماکن خاص نمی‌گنجد.

کانون انجمن‌های صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران با محکوم کردن این‌گونه رفتارهای خشن و دور از شئونات انسانی – اسلامی، از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و قوه قضائیه می‌خواهد تا با بررسی این ماجرا، با عوامل ضرب و شتم عکاس خبری  پوشش دهنده مراسم این نمایشگاه برخوردی قاطع و قانونی داشته باشند تا جامعه از این پس کمتر شاهد این‌گونه پرده‌دری‌ها و بی‌حرمتی‌ها باشد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی