سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد: رشد 150 میلیارد تومانی بودجه بیماران خاص

مفتاح/حیدرعلی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  در خصوص ردیف بودجه بیماران خاص توضیح داد: بودجه بیماران خاص قبلاً در ردیف خاص و در ردیف بودجه ای تحت عنوان بودجه بیماران خاص قرار داشت.

عابدی با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۶ میلیارد تومان به بیماران خاص اختصاص یافت گفت: سال جاری این رقم به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است اما باید توجه داشت که از محل هدفمندی یارانه ها در سال قبل برای بیماران خاص مبلغی در نظر گرفته نشده بود اما امسال ۲۱۶ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها به این گروه اختصاص یافت که جمع این مبلغ به ۳۶۶ میلیارد تومان می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: وزارت بهداشت اعلام می‌کند که این مبلغ نیز در ردیف بیماران خاص قرار بگیرد به دلیل اینکه ممکن است هدفمندی یارانه‌ها تحقق پیدا نکند اما سازمان برنامه و بودجه معتقد است که از محل هدفمندی یارانه‌ها ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای کمک به وزارت بهداشت تعیین شده است و از این مبلغ ۲۱۶ میلیارد تومان به بیماران خاص تعلق دارد که این موضوع باعث محقق خواهد شد.

وی گفت: آنچه در خصوص بودجه بیماران خاص از سوی دولت تحویل مجلس شده مبلغ ۳۳۶ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. اولویت سازمان برنامه و بودجه بیماران خاص است و باید توجه داشته باشیم که دولت باید بودجه خود را تا حد توان محقق کند.

وی با بیان اینکه بودجه جاری اجتناب‌ناپذیر است توضیح داد وی باید تخصیص داده شود و تمام مراحل آن تخصیص داده شود.

عابدی گفت: بودجه وزارتخانه‌ها با توجه به وضعیت اقتصادی و بودجه تعیین شده است و ما تمام تلاش خود را برای تحقق آن انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی