20:30 1397/04/02

          

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، قدرت الله نوروزي در جلسه هیئت‌مدیره سازمان قطارشهری اصفهان گفت: در آینده نزدیک با حضور یکی از مقامات کشوری، آیین بهره برداری رسمی فاز سوم خط یک قطار شهری اصفهان با پنج و نیم کیلومتر مسیر و شش ایستگاه جدید برگزار مي شود.

وي افزود: علاوه بر تکمیل خط شرقی مترو، سرفاصله مرحله دوم فاز سه خط یک در مسیر آزادی تا صفه به 15 دقیقه می‌رسد و مدت زمان مسافرگيري  در کل خط تا ساعت 21 افزايش خواهد يافت.

 

مجتمع‌های ایستگاهی خط دو با نگاه جدید احداث شود

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان  در ادامه اين جلسه افزود: مجتمع‌های ایستگاهی خط دوم متروی اصفهان با نگاه جدید باید احداث شود و تعیین تکلیف این موضوع به سرعت عملیاتی گردد.

نصیر ملت تاكيد كرد: بدون شک ارزش افزوده مجتمع‌های ایستگاهی به میزان قابل توجهی بر فعالیت خط دوم قطارشهری اثرخواهد گذاشت.

 

استفاده از مترو در مسیر آزادی تا صفه تا ساعت 21

مشاور عالی شهردار اصفهان در ادامه اين جلسه اظهارداشت: با توجه به اینکه در حال حاضر اقدامات نهایی برای برقراری، راه‌اندازی و فعالیت‌های دیگر تونل شرقی در مسیر قدس تا آزادی در حال انجام است، خط کامل خواهد شد و قطارهای مترو می‌توانند بدون هیچ گونه مشکلی از این قطار استفاده کنند.

جواد شعرباف افزود: قرار است که ساعت بهره‌برداری در مسیر آزادی تا صفه که پیش از این تا ساعت 15 بود، به بهره‌برداری تا ساعت 21 برسد و استفاده مردم از این حمل و نقل پاک، به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

 

پارک‌سوارهایي در مجاورت ایستگاههای مبدأ و مقصد، تعبیه مي شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه اين جلسه بيان كرد: به محض اینکه خط یک متروی اصفهان به صورت کامل در اختیار مردم قرار گیرد، فعالیت‌های لازم در خصوص یکپارچه‌سازی سیستم حمل نقل شهر اصفهان صورت می‌گیرد.

عليرضا صلواتي اتصال خطوط مترو و اتوبوسرانی در شهر را مهم خواند و افزود: قرار است پارک‌سوارها(پاركينگ تشويقي ) در مجاورت ایستگاههای مبدأ و مقصد، تعبیه شود و برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای صورت گیرد که مردم بتوانند به منظور حمل و نقل درون‌شهری خود از ظرفیت‌های مختلف به خوبی بهره لازم را ببرند.

بودجه‌های اندک در این زمینه پاسخگو نخواهد بود

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان در اين جلسه با بيان اين كه ساخت پروژه‌های بزرگی چون مترو، نیازمند تأمین مالی قابل توجه و گسترده‌ است و باید بودجه‌های خوبی در این زمینه اختصاص پیدا کند، تصريح كرد: پروژه خط دوم قطارشهری اصفهان از نظر مالی نیازمند اختصاص بودجه مناسب است و بودجه‌های اندک در این زمینه پاسخگو نخواهد بود بنابراین باید در این خصوص حرکت‌های جدی صورت گیرد.

موضوعات مالی از دغدغه‌های مهم خط دوم مترو به شمار می‌رود

مجری خط دوم قطارشهری اصفهان در ادامه جلسه هیئت‌مدیره سازمان قطارشهری اصفهان اذعان داشت: اقدامات مختلف برای مطالعات، انتخاب مشاورین، پیمانکاران، مناقصات و ساخت خطوط متروی در حال انجام است و تلاش می‌کنیم که با جدیت در این زمینه اقدامات مختلف را عملیاتی کنیم.

محسن واعظي فر ادامه داد: در حال حاضر موضوعات مالی از دغدغه‌های مهم خط دوم متروی اصفهان به شمار می‌رود و تلاش می‌کنیم که با رفع این مسائل، اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بزنیم.

 

مطالب پیشنهادی