8:13 1397/04/20

 

 

 

به گزارش مفتاح، شهردار اصفهان مراسم افتتاحیه فاز سوم خط یک مترو که با حضر معاون اول رئیس جمهور به صورت رسمی به بهره برداری رسید،  محور تمام فعاليتهای تیم مدیریت جديد شهری اصفهان را انسجام، وحدت، همدلی و همت دانست وتاکید کرد که باید در تمامی بخش ها با همدلی وتلاش پیش برویم تا بتوانيم حركت پوياتر و جدي تر داشته باشيم.

قدرت الله نوروزي اجرای پروژه قطار شهری اصفهان را با توجه به مدت زمان طولانی اجرای آن با چالش های متعددی مواجه دانست وادامه داد:  17 سال از زمان استارت اجراي خط يك مترو اصفهان مي گذرد، این پروژه باید زودتر در اصفهان تکمیل می شد .زمانی که تخصیص اعتبار بهتر انجام می شد و شهر را ارزان تر اداره می کردند. امروز با تمام این سختی ها این پروژه به ثمر نشست.

شهردار با اشاره به پیشرفت 45 درصدی ایستگاه های میدان امام حسین وتختی تلاش شبانه روزی قبل از نوروز در خط یک مترو را دلیل راه اندازی این دو ایستگاه در ایام نوروز دانست.

نوروزی پیشرفت چهارماه تلاش در مترو را به اندازه   فعالیت چهار ساله در تکمیل این پروژه دانست وگفت: این ثمره تلاش کسانی است شبانه روزی در زیر زمین کار کردند و یک شهر را ساختند تا بخشی از مشکلات مردم در حملو نقل حل شود. با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان قطار شهری، ایستگاه‌های مسیر میدان آزادی به صفه تا اسفندماه سال گذشته تکمیل شد، مباحث فنی و تاسیساتی اتمام يافت و به صورت موقت و آزمایشی در اختیار شهروندان قرار گرفت.  

وی با اشاره به قول تکمیل پروژه قطار شهری در اسفند ماه سال گذشته گفت: قول دادیم قطار شهری را از شمال به جنوب اصفهان برسانیم و به قولمان عمل کردیم به شرط همدلی در پروژه های دیگر هم وعده هایمان محقق می شود.

 نوروزي در ادامه از قول معاون اول رییس جمهور برای حمايت از خط دو قطار شهري اصفهان، تقدیر کرد و از او خواست تا با رایزنی با وزارت ورزش، قطعه زمینی که در ضلع جنوب غربی میدان آزادی به مساحت سه هکتار در اختیار وزارت ورزش است را به صورت تهاتر در اختیار شهرداری قرار دهند تا برای ساخت مجتمع تجاری و تفریحی در این منطقه و به عنوان منبع مالی خط سه قطار شهری اصفهان مورد استفاده قرار گیرد.

میراث چندصدساله اصفهان در خطر نابودی

وی در ادامه بر توانایی اصفهان برای تبدیل شدن به قطب گردشگری و توریستی با بهره بالای اقتصادی تاکید کرد وگفت: کلان شهر اصفهان شهری تاریخی، فرهنگی و میراثی است و صنعت گردشگری براي اصفهان همانند چاه نفت براي خوزستان است، ما می خواهیم تا هر تلاشی به کار گرفته شود تا زاینده رود، میراث چندصدساله اصفهان از بین نرود.

وي با ابراز نگراني از خشکی زاینده رود و کاهش سطح آب های زیرزمینی بيان كرد: میراث گرانبهای اصفهان همچون کاخ چهلستون، پل خواجو، سی و سه پل، میدان نقش جهان و مسجد جامع عتیق که میراث ثبت شده در یونسکو نيز هستند، با احتمال تهدید فرو نشست زمین مواجه شده و به واسطه تشنگی زاینده رود در خطر سقوط قرار گرفته اند.

شهردار اصفهان از معاون اول رییس جمهور خواست تمام تلاش خود را به کار گیرد تا شهری که افتخار ایران است هم‌چنان به عنوان شهری تاریخی و میراثی باقی بماند و برای احیای زاینده رود از هیچ تلاشی دریغ نشود.

دولت از شهرداران حمایت کند

نوروزی با اشاره به اين كه ۸۰ درصد مردم شهرنشین با شهرداری ها همراه هستند و چنانچه شهرداری ها مورد حمایت دولت قرار گیرند قادر خواهند بود دغدغه های مردم را به خوبی برطرف کنند، تاكيد كرد: بی شک رضایت مردم با ارائه خدمات به موقع و تکریم آن ها حاصل خواهد شد و رضايت آنان پايه اصلي كشور است.

وی وحدت مسئولان و مردم را در آباداني و توسعه اصفهان مهم خواند و گفت: نمایندگان کلان شهرها گلایه دارند دولت با آن ها تعامل ندارد. از این رو انتظار می رود جلسه ای با شهرداران کلان شهرها برگزار شود و در این موقعیت حساس سخنان افراد صاحب نظر در زمينه مديريت شهري شنیده شود.

 

مطالب پیشنهادی