به گزارش مفتاح،حسن خلیل‌آبادی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص نامه انتقادآمیز حق‌شناس به حناچی گفت: اختلال دیدگاه‌ در دوران فعالیت شوراها وجود دارد، شورا اعتقاد دارد که باید در انتصابات هم نظارت داشته باشد. 

وی به حضور محمدعلی نجفی اولین شهردار اصلاح‌طلبان در شورای پنجم اشاره کرد و گفت:‌ در زمان آقای نجفی هم بحث بود که کسی که قرار است شهردار شود، باید کابینه‌اش را معرفی کند و از شروط شانزده گانه شورا بود، اما متأسفانه ما جوگیر شدیم و گفتیم نه، نمی شود ایشان اجل این حرفهاست و از نجفی این کارها را نخواستیم. 

خلیل‌آبادی ادامه داد: زمانی که افشانی آمد فشار آوردیم که شورا باید در انتصابات نظر دهد، اما حالا آقایحناچی چون از دولت می‌آیند و کار شورایی نکرده‌اند و در پست‌هایی که بودند معمولا اقدامات کلان انجام داده‌اند افق‌شان کلان است و به کارهای مردمی عادت ندارند، ما هم می‌گوییم وقتی انتصابی انجام می‌شود از شورا مشورت بگیرند. 

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر، معمولا شهرداران در انتصابات از شوراها نظر نمی‌خواهند و فکر می‌کنند این موضوع دخالت در مدیریت آنهاست، اما ما وقتی می‌گوییم شورا و شهردار یک تیم بیست و دو نفره است و نگاه وسیعی در لایه‌های شهرداری داریم، آنها نیز باید در انتصابات همراه باشند. 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شهرداری در انتصابات حساس است گفت:‌ این به خصلت افراد بازمی‌گردد و معمولا دوست دارند افرادی را که به آنها نزدیک‌تر است انتخاب کنند، اما اشکالی که وجود دارد این است که برای شایسته‌سالاری ضوابط و جدولی نداریم، اگر برای انتصابات جدول مشخصی وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. 

و ی با تأکید بر این موضوع که برخی از اعضای شورا به انتصابات معترض هستند گفت:‌ شکافی وجود ندارد، به دنبال همگرایی هستیم. 

وی درخصوص سفارش‌هایی که اعضا برای پست‌های شهرداری می‌کنند، گفت: ما سفارش می‌کنیم، اما صادقانه می‌گویم، مثلا یک نفر در شهرداری ۱۰ تا ۱۵ سال است که مشغول فعالیت است و مدارک بالایی هم دارد، ولی به وی توجهی نشده است، به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند اگر یک عضو شورا ما را معرفی کند مشکل مان برطرف می‌شود، ما هم می‌گوییم در صورت صلاحدید این فرد را در جای مناسب قرار دهید

به گفته خلیل‌ابادی از بیرون شورا هم سفارش‌هایی می‌کنند، وی می خندد و می‌گوید همه سفارش می کنند.  شهردار تهران هم سفارش‌پذیر است، البته بستگی به زور سفارش‌کننده دارد. 

 

 

فارس

مطالب پیشنهادی