به گزارش گروه اجتماعی مفتاح، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای درباره اسماعیل بخشی و اظهاراتش گفت: ایشان نامه‌ای نوشته به‌وزارت اطلاعات که باید خودشان نظر بدهند و اطلاع رسانی کنند چون توسط حفاظت وزارت بررسی می‌شود. در این مورد هم باید خود وزارت اطلاعات نظر بدهد. اگر خودش هم به دستگاه قضایی برود حتماً ورود و رسیدگی می‌کنیم.

در ادامه این جلسه یکی از خبرنگاران پرسید: بیش از ۴۲ روز از صدور کیفرخواست برای احمد عراقچی و ارجاع آن به دادگاه گذشته اما هنوز نوبت رسیدگی به آن فرا نرسیده است، در حالی که رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که کسانی که ارز را بی محابا به بازار آورده اند گناهشان کمتر از گیرندگان آن نیست و این در حالی است که دستگاه قضایی محاکمه ۴۷ روزه وحید مظلومین و رسیدگی سریع به آن را افتخار و دستاورد خود می‌دانسته است حالا چه شده در پرونده عراقچی سکوت شده و اطلاع درستی از نحوه رسیدگی به آن در دست نیست ؟

اژه ای در پاسخ گفت: یادتان باشد که برخی پرونده ها نیاز به کار کارشناسی دارد و جالب است بدانید که همین چند روز گذشته یک گزارش جدید از یکی از مراکز رسمی به دست ما رسیده بود. مبلغی که در این گزارش آمده بود مبلغ متفاوتی بود. ما هم می‌خواهیم که پرونده خیلی زود به نتیجه برسد اما نیازمند این هستیم که تحقیقات کاملی انجام دهیم.

 سخنگوی دستگاه قضا افزود: بانک مرکزی یک بار گفت ۱۵۹ میلیون دلار اسکناس و ۵۹ میلیون یورو به سالار آقاخان داده ایم اما سالار آقاخان می‌گفت من کلا ً ۲۱ میلیون یورو گرفته ام، یا مثلاً اینها می گفتند ۱۵۰ میلیارد تومان مازاد گرفته ایم و به خزانه واریز کرده ایم،  ولی بعد از آن آمدند و‌ گفتند ۱۳۹ میلیارد بوده است.

وی ادامه داد: این را هم بدانید برخی از این متهمان غیر از مسائل ارزی مسائل دیگری هم دارند. هنوز دادگاهی شروع نشده اما وکلا مشغول مطالعه هستند.

اژه‌ای گفت: اگر این گزارش اخیر هم صحت داشته باشد که اصلا باید تحقیقات مفصل تری شود. این پرونده ۹ متهم دارد البته سیف در میان این ۹ نفر نیست و پرونده مجزایی دارد.

 وی در پاسخ به این سوال که اخیرا شنیده‌ایم در پرونده تخلف انتخابات سال قبل برخی‌ها محکوم شده اند گفت: برخی از افراد در دادگاه بدوی محکوم شده اند اما در تجدید نظر نمی دانم حکمشان چه شد.

اژه ای در پاسخ به این سوال که در فضای مجازی اخبار دروغی منتشر میشود و بعضاً شاهد برخی باج خواهی ها هستیم قوه چه اقدامی می‌کند،؟ گفت: امروز در فضای مجازی جرایم متعددی انجام می‌شود. ما تلاش کردیم تا ساماندهی کنیم که این جرایم کمتر رخ بدهد. البته می دانید که این کار عادی و کوچکی نیست. می دانید که باید مسایل فنی انجام شود اما هنوز این اتفاق رخ نداده و موفق نشده ایم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حادثه علوم و تحقیقات و صحبت هایی که دانشجویان درباره عدم رسیدگی درست به این پرونده داشتند، گفت: من در این جا اولاً به این حادثه دیدگان تسلیت می گویم، اینگونه اتفاقات از دو جهت حائز اهمیت است که ده نفر از جوانان این مرز و بوم در یک محیط دانشگاهی و علمی فوت کردند که تاسف آور است. اینجا چند موضوع وجود دارد و از روز اول همه دستگاه های ذی ربط دنبال رسیدگی به آن بودند.

وی در ادامه افزود: البته در این موارد قاضی نمی تواند خودش حرفی بزند و باید منتظر نظر کارشناس باشد برای مثال همین موضوع سکته کردن راننده که مطرح شد اما امروز گفتند اصلا صحت ندارد.

اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا در این پرونده فردی بازداشت شده است گفت: اطلاع ندارم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی