16:00 1396/06/25

به گزارش مفتاح، رئیس انجمن قطعه سازان با بیان اینکه تکنولوژی و دانش فنی امروز قطعه سازی کشور در حد خانواده پراید ، ۴۰۵ و ال ۹۰ است، گفت: قطعه سازان منابع مالی کافی برای توسعه دانش فنی و تکنولوژی ندارند.

رضا رضایی با اشاره به اینکه امروز قطعه سازان کشور با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار داشت: لازمه توسعه صنعت قطعه سازی کشور حمایت دولت از این حوزه و ایجاد بسترهای لازم برای ارتقاء تکنولوژی واحدهای قطعه ساز است که متأسفانه تاکنون این حمایت ها انجام نشده است.

وی با بیان اینکه قطعه ساز به سختی مطالبات خود را از شرکت‌های خودروساز دریافت می‌کند، افزود: طبیعی است که در این شرایط منابع مالی کافی برای توسعه دانش فنی و تکنولوژی وجود نداشته باشد.

رئیس انجمن قطعه سازان با اشاره به قراردادهای جدید خودرویی و حضور قطعه ساز ایرانی در تولید محصولات مشترک، تصریح کرد: خودروسازان خارجی در حال ارزیابی توانایی قطعه ساز ایرانی در تولید قطعات محصولات مشترک هستند اما مجهز نبودن قطعه ساز به دانش فنی جدید کار را مشکل کرده است.

رضایی تصریح کرد: تکنولوژی و دانش فنی امروز قطعه سازی کشور در حد خانواده پراید، 405 و ال 90 است که برای توسعه آن باید توجه جدی به مدیریت دانش فنی و حمایت دولت از قطعه سازان شود.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی