14:00 1396/10/21

به گزارش مفتاح، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تجمعات مردم پیرامون بحث صندوق‌ها در مقابل مجلس و غیره یک زنگ خطر بود تا چه اندازه مورد توجه قرار گرفت و ما برای حل این مشکلات چقدر برنامه‌ریزی کردیم.

عباس گودرزی با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی باید برای هر دستگاهی برنامه مشخصی تدوین شود، اظهار داشت: دولت باید این بحث را تمام کند که دیگران مقصر هستند چرا که این رویه تا یک زمانی جواب می‌دهد و این گونه تعبیرات برای مردم قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر حل مشکلات اقتصادی کشور، گفت: باید برای دستگاه‌های مختلف در جهت رفع مشکلات اقتصادی مأموریت تعریف شود و کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز در این راستا نیز مأموریت داشته باشند و همه باید پای کار بیایند.

وی افزود: در یکی از جلسات غیرعلنی مجلس آقای لاریجانی وجود 21 ابرچالش را در کشور اعلام کرد و این موارد مورد بررسی قرار گرفت اما کار در همان جا تمام شد و کاری نشد و باید این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: دولت باید برای حل مشکلات کشور چه در حوزه فرهنگ و چه در حوزه اقتصاد و چه در حوزه‌های دیگر به وزارتخانه‌ها مأموریت دهد تا نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند و در یک بازه زمانی مشخص گزارشی از کار خود را ارائه دهند.

گودرزی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که اگر ما فکری به حال این مشکلات موجود نکنیم این مشکلات به یک گسل در جامعه ما تبدیل خواهد شد و دشمن از این ضعف‌ها سوءاستفاده می‌کند. دشمن از ضعف ما سوءاستفاده می‌کند تا بر پیکره جامعه ما لطمه وارد کند.

وی افزود: هیچ تردیدی در وجود دشمنان خارجی نیست و علیرغم توهم و یا غرض عده‌ای که می‌‌گویند این توهم توطئه است این گونه نیست و ما نباید فراموش کنیم که دشمنان در کمین نشسته و گرگ‌های دندان تیز کرده بسیاری هستند که اقتدار و امنیت کشور را هدف گرفته‌اند اما ما باید خودمان را قوی کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های قدرت ما حضور مردم است. یکی دیگر از مؤلفه‌های قدرت موضوع اقتصاد است و دیگری بحث پیشرفت‌های علمی است که امروز بحث اقتصاد اولویت کشور ما است.

گودرزی خاطرنشان کرد: دولت باید این بحث را تمام کند که دیگران مقصر هستند چرا که این رویه تا یک زمانی جواب می‌دهد، امروز دولت دوره دوم خود را پشت‌سر می‌گذارد  لذا این گونه تعبیرات برای مردم قابل پذیرش نیست که بخواهیم مشکل را به گذشتگان ارجاع بدهیم و بگوییم دیگران مقصرند.

وی افزود: در مجلس هم درست است که کمیسیون‌های ما کمیسیون‌های تخصصی هستند اما موضوعات را به صورت تخصصی و ریشه‌ای و مأموریتی دنبال نمی‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: امروز موضوع صندوق‌های ما در حال تبدیل شدن به یک تهدید است و ما به صورت جدی پای کار نیامده‌ایم که برای صندوق‌ها کاری کنیم.

گودرزی خاطرنشان کرد: تجمعات مردم پیرامون بحث صندوق‌ها در مقابل مجلس و غیره یک زنگ خطر بود تا چه اندازه مورد توجه قرار گرفت و ما برای حل این مشکلات چقدر برنامه‌ریزی کردیم.

وی در پایان، گفت: اگر هم مجلس و هم دولت و در کل همه مسئولان عزم خود را جزم کنند تا به صورت برنامه‌ریزی شده و مسئولانه، برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کنند. من تردید ندارم در جایی که احساس کنیم کار سخت است خدا راه را برای ما نشان خواهد داد و بن‌بستی برای کشور ایران وجود ندارد.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی