11:06 1397/09/08

مسئول کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح: بسیاری از حوادث و خاطرات  دفاع مقدس در جایی ثبت نشده است

 

 

 

 

به گزارش مفتاح،  سردار محمد باقرزاده شامگاه چهارشنبه در هفتمین روز از کنگره سرداران و ۱۴۰۰ شهید خط شکن فلاورجان که در کلیشاد و سودرجان برگزار شد، اظهار داشت: رزمندگان فلاورجانی در دوران دفاع مقدس بسیار شجاع و خط شکن بودند به نوعی که یک هزار و ۴۰۰ شهید و دو هزار و ۸۰۰ جانباز تقدیم انقلاب و نظام کردند.

 

وی افزود: به طور معمول در عملیات‌های جنگی نسبت تلفات انسانی به مجروحان یک به چهار یا یک به شش است و این در حالی است که نسبت شهدا به مجروحان در فلاورجان یک به دو بوده است و این نشان از شجاعت بی بدیل و جان نثاری مردم این شهر در راه دین و انقلاب دارد.

 

ولایت‌پذیری رزمندگان دفاع مقدس الگویی بی بدیل برای همه تاریخ است

 

مسئول کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ولایت‌پذیری رزمندگان دفاع مقدس الگویی بی بدیل برای همه تاریخ است، ابراز داشت: پدران و مادران این شهدا از کودکی فرزندان خود را با یاد امام حسین (ع) و با تکرار حماسه عاشورا بزرگ کردند و شهدا با الگو گرفتن از قیام امام حسین طاغوت زمانه را در هم شکستند و در برابر دنیای استکبار ایستادگی کردند.

 

وی افزود: والدین این شهدا به یقین آنها را از جان شیرین بیشتر دوست داشتند اما بسیاری از این مادران خود سربند یا حسین و یا زهرا بر پیشانی فرزندانشان بسته و ساک جبهه آنها را آماده می‌کردند، فرزندانشان با اقتدا به سید سالار شهیدان به جبهه رفتند و مادران شهدا با اقتدا به حضرت زینب (س) به واقع صبر زینبی پیشه کردند.

 

سردار باقرزاده با اشاره به اینکه نسل جدید ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس  هستند و این موضوع را در جان نثاری  آنها در قالب شهدای مدافع حرم  شاهد بودیم، تصریح کرد: مادران  و همسران شهدای مدافع حرم  نیز صبری همانند مادران شهدای دفاع مقدس در پیش گرفته اند، خواهران ما امروز با یاد برادران شهیدشان با حجاب خود و ماندن در خط ولایت فقیه خون شهدا را پاس داشته و مدافع دین و انقلاب هستند.

 

 

وی به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: با کمال تاسف بسیاری از حوادث جنگ تحمیلی به دلیل کمبود امکانات رسانه‌ای آن زمان در جایی ثبت نشده است و بر این اساس بسیاری از حقایق جنگ، خاطرات خانواده شهدا و افرادی که منطقه آنها درگیر جنگ بوده مغفول مانده است.

 

مسئول کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: هنوز باید به دنبال این خاطرات به عنوان گنجینه‌های جنگ باشیم و با چاپ کتاب و ساخت فیلم آنها را ماندگار کنیم.

 

وی ادامه داد: دستگیری وروشنگری از دوستان در مرام شهدای ماست و به یقین اگر از آنها در این راه زندگی کمک بخواهیم دست خالی برنخواهیم گشت.

 

مطالب پیشنهادی