11:09 1396/11/22

به گزارش مفتاح،  قدرت‌الله نوروزی در مراسم بهره ‌برداری از پروژه‌های زیست محیطی شهرداری اصفهان، پروژه‌هایی افتتاح شده را پرداختن به علل و منشأ اصلی آلودگی هوای شهر معنا کرد.

وی در این آئین، با اشاره به این که اصفهان تحت تأثیر بسیاری از عوامل منفی قرار گرفته که هوا، محیط زیست اصفهان، رفاه عمومی و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، گفت: اصفهان در معرض خطر ریزگردهای تالاب گاوخونی است که منشا آن نبود آب در بستر تالاب است. غرب و جنوب اصفهان نیز در معرض آلاینده‌ها قرار گرفته، در واقع اصفهان در معرض دود صنایع است که بی‌توجهی به آن می‌تواند آثار سویی به همراه داشته باشد، بنابراین توجه استاندار و مجموعه مدیران به مسایل زیست محیطی و بهداشتی و سلامت ضروری است.

شادابی مردم یکی از ضرورت‌های شهر است

 

شهردار اصفهان با اشاره به سی و نهمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی، گفت: امسال شهرداری اصفهان با نگاهی جدید بر مبنای دفاع از استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و جلب مشارکت در عرصه‌هایی که می‌تواند باعث تقویت نظام و زمینه‌ساز حضور مردم باشد، فعالیت‌های خود را در دهه فجر آغاز کرد.

شهردار به پیش بینی 500 برنامه به مناسبت ایام دهه فجر، اشاره کرد وایجاد نشاط وشدابی در مناطق مختلف شهر را یکی از نیازهای ضروری شهر دانست .  

البته وی در ادامه به تعطیلی برنامه های شاد در ایام شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و افزود: پس از آن تمام برنامه‌ها با جدیت و رعایت شئونات استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی برگزار شد.

علت تاخیر راه اندازی مترو تخصیص نیافتن بودجه کافی بوده است

 

توجه به بخش حمل ونقل عمومی و اختصاص یک سوم بودجه شهرداری به این خصوص محور دیگری از سخنان شهردار بود. وی از طول کشیدن راه اندازی مترو بعد از 17 سال گلایه داشت و دلیل این موضوع را فقط مسائل میراثی  ندانست. بلکه اختصاص نیافتن بودجه کافی و بی توجهی به این موضوع را دلیل اصلی عنوان کرد.

نوروزی از قول خود برای پایان یافتن چهار کیلومتر باقی مانده خط یک مترو گفت وافزود:  اگرچه نیمی از ایستگاه‌ها هنوز تکمیل نبود، اما به صورت جدی پیگیر هستیم تا ایستگاه‌های خط یک تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد تا آنها بتوانند از این امکان که می‌تواند در راستای سلامت و محیط زیست آنها مثمر ثمر باشد، استفاده کنند.

وی همچنین به استفاده از توان بخش خصوصی برای توسعه شهر اشاره کرد واز قرار دادن فرصت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در امور شهر خبر داد.  

شهردار اصفهان ادامه داد: تمام دستگاههای اجرایی، کارآفرینان و افرادی که به اصفهان علاقه دارند باید کمک کنند تا شاهد شهری پویا با هوایی پاک و بدون ترافیک باشیم و به مرکز گردشگری ایران و جهان تبدیل شویم.

نوروزی راه خدمت رسانی بهتر به مردم را باز شدن دست مدیران استانی وهموار شدن مسیرها دانست.

مطالب پیشنهادی