13:33 1396/11/23

به گزارش مفتاح، سرکنسول ایران در شانگهای گفت: پیکر سه دریانورد ایرانی حادثه نفت کش سانچی سه شنبه شب با پرواز ماهان به تهران منتقل خواهد شد.

علیرضا ایروش سرکنسول ایران در شانگهای چین از انتقال پیکر سه دریانورد نفتکش سانچی به تهران خبر داد و گفت: پیکر این دریادلان سه شنبه شب با پرواز ( w۵۰۷۶ ) ماهان به تهران منتقل خواهد شد.

ایروش افزود: تمام مراحل و اقدامات لازم درخصوص انتقال پیکر دریانوردان انجام شده و براساس برنامه ریزی و پیگیری های صورت گرفته ، منتقل شدن این پیکر ها قطعی شده است.

نفتکش سانچی با ۱۳۶ هزار تُن میعانات نفتی ۱۶ دی ماه با یک کشتی فله بر هنگ کنگی برخورد کرد که بر اثر این برخورد ، نفتکش سانچی دچار حریق و انفجار شد و ۳۲ دریانورد آن که ۳۰ نفر ایرانی و دو نفر بنگلادشی بودند ، مفقود شدند.

بعد از پیگیری ها و جستجوی مفقودشدگان، سه پیکر دریانوردان پیدا شد و براساس بررسی ها و آزمایش «دی ان ای» پیکرها و خانواده آنان ، ایرانی بودن پیکرها محرز شد و اکنون آماده انتقال به کشورمان هستند.

جعبه سیاه دو کشتی نیز درحال بررسی است تا اطلاعات ذخیره شده آنها ، چرایی حادثه را مشخص کند. پیگیری ها از سوی مقامات ایران و چین برای تعیین تکلیف نهایی دریانوردان مفقود شده و علت حادثه همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی