12:37 1396/11/25

به گزارش مفتاح، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نوسانات نرخ ارز بر زندگی محرومان جامعه تأثیرگذار است.

مصطفی کواکبیان  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه، 25 بهمن) پارلمان، در تذکری به رئیس‌جمهور نسبت به وضعیت نابسامان نرخ ارز در ماه‌های اخیر انتقاد کرد و گفت: چگونه است که نرخ دلار در کشورهایی مثل امارات، عربستان و کویت ثابت می‌ماند، اما در کشور ما که گفته می‌شود روزی 5 میلیون دلار از طریق بانک مرکزی به بازار تزریق میشود، اما نرخ دلار به این شدت افزایش می‌یابد.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب، نرخ دلار 7 تومان بوده است و الآن 4 هزار و 900 تومان شده است که با این وضعیت ارزش پول ملی بیش از 20 درصد کاهش یافته است، آقای مطهری! حتما نکاتی را به رئیس‌جمهور تذکر دهید.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه رییس جمهور باید تدبیر ویژه‌ای برای جلوگیری از افزایش دلار و سکه بیندیشند، اظهار داشت: این میزان نوسان در نرخ ارز در زندگی محرومان جامعه تأثیرگذار است.

کواکبیان اضافه کرد:  از اول انقلاب تاکنون، نرخ دلار، 7 هزار برابر افزایش یافته و در این اواخر هم نوسانات آن مردم را به شدت آزار میدهد.

وی همچنین درباره موضوع ریزگردها در استان خوزستان، گفت: حتما باید به داد مردم خوزستان برای این 60 برابر شدن ریزگردها برسیم، موضوع مهم است.

علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر کواکبیان، گفت: موضوعی که درباره قیمت ارز گفتید، صبح هم آقای پورابراهیمی تذکر دادند و نظر مجلس و رئیس هم این است که کمیسیون اقتصادی این موضوع را حتما بررسی و گزارش خود را جلسه علنی ارائه دهد.

وی افزود: به‌طور کلی بحرانهای عمده‌ای مانند محیط زیست و مسائل اقتصادی داریم که بحث ریزگردها هم زیرمجموعه محیط زیست است، لذا مجلس از دولت درخواست و مطالبه دارد که اینها را با جدیت بیشتری دنبال کند و آن را کاهش دهند؛ ما نمی‌گوییم که یک شبه این مشکلات را حل کنند، اما به شکلی پیش برویم که سال آینده در همین موقع، مشکل مردم خوزستان کمتر از امروز باشد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی