به گزارش مفتاح به نقل از ایسنا امام جمعه شیراز معتقد است که دشمنان نظام همواره از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز برای ترویج ناامیدی در جامعه ایران تلاش کرده‌اند و اکنون با استفاده از فضای مجازی این هدف را دنبال می‌کنند و اما از سوی دیگر امام جمعه تبریز معتقد است خارج کردن نیروهای ارزشی از تلگرام باعث شده فضای مجازی دست دشمن داده شود و گفته حضور فعال و آگاهانه جوانان در فضای مجازی منجر به خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن می‌شود.

علاوه بر آنکه به عقیده برخی امامان جمعه دشمنای در فضای مجازی در حال ناامید کردن مردم هستند برخی امامان جمعه همچون امام جمعه زاهدان معتقد است، تمام تلاش و توطئه دشمنان جلوگیری از برپایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن امسال است اما او تاکید کرده که این توطئه همانند دهه های گذشته با آگاهی، وحدت مردم و تبعیت آنان از رهبری معظم شکست خواهد خورد و جشن 40 سالگی انقلاب در 22 بهمن امسال باید باشکوه‌تر برگزار شود.

گروهی از امامان جمعه هم معتقدند از برجام برای حل بیکاری، مشکلات اقتصادی و معیشتی و برطرف کردن مشکلات تولیدی آبی گرم نمی‌شود و معتقدند اگر مسئولان ما طی سالیان گذشته دل‌خوش به برجام نمی‌شدند و وقت مردم و کشور را تلف نمی‌کردند، اوضاع بهتری داشتیم اما در عین حال در مرحله بعدی مسئولان کشور به سراغ اروپایی‌ها رفتند و امید به کشورهایی بستند که مثل امریکا قابل‌اعتماد نیستند.

تبریک میلاد مبارک حضرت زینب کبری(س)،  قیام 19 دی قم، یادآوری سالروز شهدای هسته‌ای، فرارسیدن روز پرستار و قدردانی برای پرتاب ماهواره به فضا با موشک‌های ساخت داخل از دیگر محورهای سخنان امامان جمعه بوده است.لزوم توجه ویژه به کارکنان کارخانه المهدی بندرعباس و یا انتقاد از  تغییر مکرر و کوتاه مدت مدیریت ارشد در فارس، لزوم شناسایی عوامل سوء قصد به جان رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و لزوم ریشه کن شدن فقر در خراسان رضوی و عمل به مصوبات طرح ستاد احیای زاینده رود در هیئت دولت  از جمله مسائلی بوده است که امامان جمعه در استانهای تحت پوششان آن را مورد توجه قرار داده و به مسئولان امر گوشزد کرده‌اند.

به گزارش سایت مفتاح، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان بیان داشت، اگر کنترل قیمت‌ها به دست دولت است به میدان بیایند و اگر هم کنترل از دستشان خارج شده است بگویند تا ما دعا کنیم.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: ۲۴ دی ماه سالروز انتصاب مقام معظم رهبری به امامت جمعه تهران است، که امام خمینی در این رابطه می فرمایند شما سربازی فداکار در جنگ، معلمی دلسوز و خطیبی توانا و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب هستید.

طباطبایی نژاد با اشاره به فرار شاه در ۲۶ دی ماه ۵۷ گفت: با رفتن او دودمان پهلوی نابود شد و ایران از دست دشمنان اسلام نجات پیدا کرد لذا امیدواریم این مسیر تا ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ادامه پیدا کند.

امام جمعه اصفهان در خصوص جلسه رهبر انقلاب با علما عنوان کرد: رهبر انقلاب در ارتباط با فقر و نداری مردم صحبت های زیادی داشتند که دولتمردان باید در این زمینه کوشا باشند، من نیز معتقدم دولتمردان قیمت‌ها را رها کردند و اینکه افراد زیادی با عنوان بازرس حقوق داشته باشند کار درستی نیست. 

طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه کلیه قیمت ها باید توسط دولت کنترل شود تصریح کرده، دولت باید قیمت های اجناس دولتی را به درستی به مردم اعلام کند تا مردم کنترل کننده قیمت‌ها باشند اما متاسفانه شاهد این هستیم که دهان ها بسته شده و اجناسی که با پول دولتی وارد می شوند نامشخص می‌مانند.  اگر کنترل قیمت‌ها به دست شما است به میدان بیایید و اگر هم کنترل از دست شما خارج شده است بگویید تا ما دعا کنیم.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی