13:38 1397/04/19

 

 

 

به گزارش  مفتاح وبه نقل از خبرگزاری تسنیم ، اسحاق جهانگیری صبح امروز در آئین افتتاح طرح توسعه فولادسازی و نورد سبا با بیان اینکه استان اصفهان در همه بخشهای کشور پیشتاز بوده است، اظهار داشت: هیچ تحول سیاسی و فرهنگی نداریم که استان اصفهان در آن نقش ایفا نکرده باشد.

 

وی با بیان اینکه اصفهان کانون توسعه و پیشرفت است، افزود: در هریک از پیشرفت‌های صنعتی، فولاد و پتروشیمی و صنایع بزرگ و کوچک در بخش‌های کشاورزی و خدمات و سایر بخش‌ها استان اصفهان جایگاه ممتازی دارد.

 

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: افتتاح فولاد سبا یک پروژه تاریخی برای جمهوری اسلامی است چرا‌که با آمریکایی‌ها و غربی ‌ها بر سر مسائل مختلف اختلاف نظر داریم.

 

وی گفت: با 6 قدرت بزرگ دنیا نشستیم و در راستای برجام به توافق رسیدیم که در این راستا تعهدات طرف ایران انجام شد اما تعهدات طرف مقابل در آن زمان نیم بند بود اما بدتر این بود که آمریکا از برجام خارج شد و تحریم‌های جدی علیه ایران به کار گرفتند.

 

جهانگیری بیان کرد: همه مردم کشور باید در جریان شرایط فعلی باشند و ما شرایط را صادقانه برای مردم باز می‌کنیم، در این راستا باید از ایده نخبگان و صاحب نظران اصفهانی کمک بگیریم تا دولت سیاست‌هایی را پیش بگیرد تا با موفقیت از بحران عبور کنیم.

 

وی گفت: در ماجرای برجام ما با طرف‌های باقی مانده مذاکرات را انجام دادیم و آنها هم مصمم هستند که تعهدات ایران تأمین شود اما باید ببینیم چقدر بر صحبتی که دارند متعهد بوده و آن را عملیاتی می‌کنند.

 

معاون اول رئیس جمهور افزود: مهم‌ترین هدف آمریکایی‌ها این است که خزانه داری آمریکا را به اتاق جنگ اقتصاد علیه ایران تبدیل کنند تا آسیب جدی به اقتصاد ایران بزنند و شرایط زندگی را بر مردم تنگ کرده تا دامنه نارضایتی مردم توسعه پیدا کند.

 

وی تصریح کرد: ما به عنوان مسئولان جمهوری اسلامی ایران در برابر اقدامات دشمن وظیفه داریم با مقاومت و برنامه ریزی دقیق و دقت نظر در اجرا بتوانیم آنها را شکست دهیم و اقتصاد ایران را سرپا نگه داریم.

 

جهانگیری افزود: هم ما و هم مردم می‌دانند که با شرایط دشوار جدیدی روبه رو هستیم، این را هم می‌دانیم که قدرت‌های دیگر که روی آنها حساب می‌کردیم در برابر فشار آمریکا عاجز هستند.

 

وی با بیان اینکه از چندین جبهه مورد توجه آمریکا هستیم، خاطرنشان کرد: آنها قصد دارند صادرات نفت ایران را به عنوان مهم‌ترین مرکز درآمد ایران متوقف کرده و به صفر برسانند که از نظر ما این حرف واهی است.

 

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم تا نفت حداکثر میزان صادرات را داشته و در این راستا مشتری‌های خود را داشته باشد.

 

وی گفت: همچنین دشمن قصد دارد جلوی صادرات کالاهای مهم صنعتی ایران را بگیرد.

 

جهانگیری با بیان اینکه فولاد خط تولید مستقیم صادرات است، گفت: هم تولید و هم صادرات باید افزایش پیدا کند از این رو دولت و ملت از صنعت فولاد انتظار دارند تا در مقطعی که آمریکا برای ما بحران ایجاد کرده با مشکلات بیشتری مواجه نشویم.

 

وی بیان کرد: اگر ما بتوانیم صادرات را به خوبی انجام دهیم هدف آنها این است که نظام بانکی دنیا را در برابر کار با جمهوری اسلامی در فشار بگذارند تا ما واردات مورد نیاز را نداشته باشیم چرا که جابه جایی پول از طریق نظام بانکی انجام می‌شود، در این راستا در حال مذاکره هستیم که باید خطوط و راهی مشخص شود تا با کمک مسئولان خارجی نظام بانکی اقداماتی درخصوص جابه جایی پول صورت بگیرد.

 

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: دشمن می‌خواهد مانع واردات موردنیاز به کشور شود و این یک موضوع جدی است و این موضوع به عزم و اراده جدی ما نیاز دارد تا در برابر این جنگ ظالمانه و ناخواسته علیه ملت و کشور بایستیم.

 

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید تولیدات بیشتر و با قیمت مناسب‌تر در اختیار مردم قرار دهند، افزود: در چنین شرایطی برخی در تلاش هستند جیب ملت را غارت کنند که این یکی از اتفاقات تلخ در کشور است از این رو با این افراد برخورد می‌‎کنیم و متحد و منسجم در برابر شرایط می‌ایستیم.

 

جهانگیری با بیان اینکه فولادی‌ها می‌توانند فولادساز به معنای واقعی در کشور باشند، اضافه کرد: باید به محدودیت‌های کشور و استان اصفهان از جمله کم آبی توجه کرد، از این رو باید گفت 100 میلیارد مترمکعب مصرف آب کشور است که اگر در این شرایط تنها 10 درصد صرفه جویی شود دیگر هیچ مشکل آبی نخواهیم داشت.

مطالب پیشنهادی