12:42 1396/09/28

به گزارش مفتاح، احتمال جنگ در منطقه در نتیجه تغییرات اساسی در میان بازیگران منطقه‌ای به ویژه آمریکا و عربستان با وجود حضور جارد کوشنر صهیونیست متعصب در کاخ سفید، بن سلمان و نتانیاهو بیش از پیش افزایش پیدا کرده است.

جنگ میان آمریکا و روسیه در حال حاضر با ابزارهای متعدد بین دو کشور در جریان است، البته این جنگ شکل جنگ جهانی دوم را به خود نمی‌گیرد، بلکه می تواند نتایج سرنوشت سازی داشته باشد. به گونه‌ای که یا روسیه به یکی از ابزارهای آمریکا تبدیل می‌شود یا اینکه امپراتوری آمریکایی صهیونیستی فروپاشی کرده و رویکرد جهانی سازی و تک‌قطبی آن از بین می‌رود. جنگی که در حال حاضر دنبال می‌شود، در ابعاد تبلیغاتی و اقتصادی و سیاسی و جنگ‌های نیابتی در گوشه و کنار جهان است. منطقه عربی و اسلامی یکی از اساسی‌ترین محورهای این جنگ به شمار می‌رود.

برخی کشورها به همراه روسیه به جهان چندقطبی اعتقاد دارند و اردوگاه مقابل به فرماندهی امپراتوری آمریکایی صهیونیستی ، رویکردهای تک‌قطبی و تسلط مطلق بر جهان در سایه نظام سرمایه‌داری را دنبال می کنند. آمریکا مدعی می‌شود که روسیه تهدیدی موجودیتی برای این کشور است، اما این ادعا درست نیست. چرا که روسیه به دنبال از بین ‌بردن رویکرد تک‌قطبی است که در حال حاضر رکن اساسی نظام صهیونیستی آمریکایی کنونی در جهان است. به این ترتیب تلاش روسیه برای ساقط کردن نظم امپریالیستی در جهان است و این موضوع به معنی سقوط دولت آمریکا نیست.

روزنامه رأی الیوم در مقاله خود که به بررسی این جنگ و نقش منفعلانه رژیم های عربی پرداخته، تاکید می کند: جنگ جهانی بین امپراتوری آمریکایی صهیونیستی با  ائتلاف کشورهای در حال رشد ضد سلطه امپریالیستی ادامه دارد و ما باید به این جریان که همان جریان روشن و رو به رشد آینده است، بپیوندیم.

امپراتوری صهیونیستی آمریکایی از زمان تسلط صهیونیست های نو محافظه‌کار بر حاکمیت از زمان دولت جورج بوش در عراق یا افغانستان و حتی سوریه شکست خورده است. همچنین رژیم صهیونیستی نیز از سال 1973 تاکنون در هیچ جنگی پیروز نبوده است. کاخ سفید می‌خواهد خاورمیانه‌ای با ویژگی‌های متفاوت ایجاد کند. ایران هدف اول نو محافظه‌کاران آمریکا بود ، اما این کشور قدرت و نفوذ خود را افزایش داد و ارتباطات زمینی خود را از مرزهای افغانستان تا سواحل دریای مدیترانه گسترش داد.

در این جنگ اردوگاه وجود دارد. اردوگاه تک‌قطبی با رویکردهای تنفرانگیز آمریکایی- اسرائیلی و اردوگاهی که قدرت آن در حال افزایش است. آیا نمی‌بینید که در جریان نشست سوچی یک مسیحی ارتدوکس (ولادیمیر پوتین ) در کنار یک مسلمان اهل تسنن (رجب طیب أردوغان ) و یک مسلمان شیعه (حسن روحانی ) قرار گرفت. این در حالی است که امپریالیسم آمریکایی صهیونیستی در نظم مادی خود می گوید که هر کسی که با ما نیست، ضد ما است. آیا نمی‌بینید که در نشست سوچی بزرگترین دولت مسلمان اهل تسنن در خاورمیانه با بزرگ‌ترین دولت شیعی در کنار هم قرار گرفتند و به این ترتیب توطئه ای که صهیونیست‌های یهودی و عرب به دنبال اجرای آن بودند را ناکام گذاشتند؟

احتمال جنگ فراگیر منطقه‌ای بیش از هر زمان دیگری است

پاتریک کوکبرن در هفته دوم نوامبر 2017 نوشت که هنگامی که بعد از  شکست داعش در بغداد بود ، نظر خود را به یک دیپلمات خارجی مطرح ارائه کرد، مبنی بر اینکه احتمال ثبات در عراق الان بیش از هر زمان دیگری است. نظر دیپلمات مذکور این بود که احتمال جنگ های غیر حساب شده در منطقه در نتیجه تغییرات اساسی در میان بازیگران منطقه‌ای به ویژه آمریکا و عربستان سعودی با وجود حضور جارد کوشنر (داماد ترامپ) صهیونیست متعصب در کاخ سفید و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی بعلاوه بنیامین نتانیاهو بیش از پیش افزایش پیدا کرده است.

اسرائیل در هیچ جنگی پیروز نشده/ آمریکا بر خلاف اهدافش عمل می‌کند

دیپلمات مذکور با این وجود تأکید کرد که اسرائیل از سال 1973 تاکنون در هیچ جنگی پیروز نشده و عملکرد آن در جنگ 2006 ضد حزب الله لبنان بسیار بد بود. ژنرال‌های صهیونیست می‌دانند که ترساندن رژیم‌های متزلزل عربی برای از دست دادن پست‌های ریاستی  آنها بسیار تاثیرگزارتر از خود جنگ است، چرا که وقایع جنگ غزه و حزب‌الله نشان داد که نتایج این جنگ تضمین شده نیست. البته نتانیاهو تمایل دارد که دیگران رویکرد جنگ ضد ایران و متحدانش را به نیابت از این رژیم آغاز کنند. علاوه بر اینها رژیم صهیونیستی با چالش دیگری نیز مواجه است و اینکه در صورت بروز هر جنگی در آینده تمامی سرزمین‌های اشغالی و زیرساخت‌های این رژیم به عرصه جنگ تبدیل خواهد شد. اتفاقی که در جنگ‌های گذشته رخ نداده بود و رژیم صهیونیستی نیز قدرت تحمل عواقب آن را ندارد.

قدرت بازدارندگی جدیدی که حزب‌الله لبنان آن را پایه گذاری کرده، به این موضوع اشاره دارد. عملکرد آمریکا نیز کاملاً بر عکس اهداف این کشور بوده است. جنگ در سوریه برخلاف آنچه که آمریکا و متحدانش اراده کرده بودند، به نفع دولت سوریه به پایان رسید. ایران که قرار بود در کنج خانه‌اش هدف قرار بگیرد، با وجود تمامی انواع محاصره و تحریم، نفوذ خود را در منطقه از مرزهای افغانستان گرفته تا دریای مدیترانه افزایش داده است و امروز به وزنه سنگینی در منطقه خاورمیانه  تبدیل شده است. خاورمیانه جدیدی که کاندولیزا رایس بشارت آمدن آن را داده بود ، به اندازه‌ای جدید است که کاملاً با اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی مغایرت دارد.

بروز جنگ‌های جدید در منطقه خاورمیانه به نفع هیچکس نیست، این را دیپلمات مذکور مورد اشاره قرار می‌دهد و در عین حال می‌گوید که جنگها معمولاً در نتیجه اشتباه محاسباتی در رابطه با موازنه قدرت و حتی منافع داخلی دولت‌ها پدید می‌آید. حوادث اخیر نشان دهنده ارزیابی‌های نادرست در محاسبات آمریکا و عربستان است که تمامی اهرم‌های خود را در حوادث اخیر از دست داده اند.

جارد کوشنر (داماد ترامپ)

ژنرال های تندرو صهیونیست در دولت آمریکا

انبوهی از ژنرال‌های نو محافظه‌کاران آمریکایی الان در عرصه قدرت حضور دارند که پلیدتر از ایام جورج بوش هستند. از جمله آنها وزیر جنگ آمریکا است که دوست دارد هوادارانش او را سگ دیوانه خطاب کنند. یکی دیگر از این افراد رئیس شورای امنیت ملی آمریکا است و صهیونیست های یهودی دیگری نیز در کابینه وجود دارند که مناصب عالی را در دولت ترامپ بر عهده گرفتند.

مایکل مولن رئیس سابق هیئت فرماندهی ستاد نیروهای مسلح آمریکا در گفتگویی تلویزیونی در شبکه ای بی سی نسبت به تسلط ژنرال‌های  نو محافظه کار بر مراکز فرماندهی در دولت ترامپ هشدار داد و گفت که امکان بروز جنگ هسته‌ای پیش از هر زمان دیگری شده است و این ترس من را می کشد. وی همچنین نسبت به حضور ژنرال های  فوق در مراکز فرماندهی در ادارات غیر نظامی در دولت ترامپ نیز ابراز ناامیدی کرد.

دولت فاشیستی آمریکا رو به افول است

امروز در آمریکا یک دولت فاشیستی و نظامی و نژادپرست به ریاست ژنرال‌های جسور روی کار آمده که ریاست آنها برعهده رئیس‌جمهور این کشور است که ثروت خود را از قمارخانه‌ها و املاک و همکاری با مافیا به دست آورده است. تمامی امپراطوری‌ها در زمان فروپاشی خود باعث بروز هرج‌ومرج و وحشیگری می‌شود. این همان اقدامی است که امروز امپریالیسم صهیونیستی - آمریکایی در آستانه فروپاشی خود انجام می‌دهد.

نتیجه وحشی گری‌های آمریکا تخریب پنج کشور عربی یعنی عراق و سوریه و مصر و یمن و لیبی است. تنها در سوریه حدود نیم میلیون سوری کشته شده و زیرساخت‌های این کشور با هزینه‌های میلیاردها دلاری تخریب شده است. میلیون‌ها نفر از منازل خود آواره شده‌اند و صدها 1000 نفر از کودکان از رفتن به مدرسه محروم مانده‌اند. عراق به کشوری تبدیل شده که خدمات آموزشی و بهداشتی و معیشتی آن در روزهای محاصره بهتر از امروز بود. این کشور این

روزها در صف موسسات استعماری جدید نظیر صندوق بین‌المللی پول قرار دارد تا بار دیگر از آنها استقراض کند. این در حالی است که این کشور روزانه بیش از 5 میلیون بشکه نفت تولید می کند. آنها برای این کشور داعش را آماده کردند تا فساد و ویرانی در آن به بار آورد. بسیاری از دولت‌ها امروز سرکوب شده و بسیاری دیگر غرق در بدهی‌ها و استقراض‌های بین‌المللی شده و اراده اقتصادی و در نتیجه سیاسی خود را از دست داده‌اند.

تلاش برای به حاشیه راندن آرمان قدس و موضوع فلسطین از دیگر تلاش‌های ترامپ برای دور زدن واقعیت‌ها است. این موضوع محور اساسی نظم صهیونیستی آمریکایی است.

عوامل رسوایی رژیم های عربی

نظام سرمایه داری عربی نیز در این شرایط به شدت سقوط کرده و قدس و اجلاس سران اسلامی را به صورت کامل رسوا کرده است. این اجلاس نشان داد که نیکولاس مادورو که 9730 کیلومتر مسافت را طی کرد تا از کاراکاس ونزوئلا در اجلاس سران اسلامی شرکت کند ، بیش از مسلمانان رژیم‌های رسمی عربی، مسلمان است. این در حالی است که شبکه‌های تبلیغاتی رژیم های عربی و دولت های آنها هیئت‌هایی را برای ادامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ارسال می‌کنند و کنفرانس‌های مطبوعاتی با رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر قدس و وزیر اطلاعات آن برگزار می‌کنند.

پایگاه خبری ایلاف که مصاحبه‌های مذکور انجام داده است ، تحت مالکیت سردبیر سابق روزنامه الشرق‌الاوسط قرار دارد، روزنامه‌ای که مالکیت آن در اختیار یکی از فرزندان ملک سلمان است. وای بر رژیم هایی که کاملا از ملت های دور خود هستند و شبانه روز به دنبال پیوستن به دشمنان ملت‌اند.

منبع: مشرق

مطالب پیشنهادی