12:18 1397/08/24
 

 

به گزارش مفتاح، هرمز امیری با تایید خبر اجتناب امارات از صدور اجازه خروج برخی کالاها از بنادر این کشور به مقصد بنادر ایران از جمله بنادر قشم اظهار داشت: مسؤولان به دنبال راهکاری برای برون رفت از تحریم‌های یک طرفه امارات هستند.

وی با بیان اینکه رفتار امارات در مسیر حرکت تعیین شده و تحریم‌های ظالمانه آمریکا هست و به طور یقین مسؤولان ما پاسخ مناسبی به این رفتار خواهند داد، افزود: امارات خارج از عرف و مبادلات تجاری با توجه به سابقه طولانی تجارت با ایران رفتار کرده و هم اکنون اجازه خروج برخی از کالاها از بنادر این کشور به مقصد ایران را نمی‌دهد.

امیری ادامه داد: این رفتار که خارج از هر پروتکلی از سوی اماراتی‌ها در پیش گرفته شده، به شدت محکوم است و ما به دنبال راهکاری جهت حل این مسئله هستیم.

مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان‌کرد: طی چند روز گذشته و با اطلاع از تحریم‌های یک طرفه امارات نسبت به کشورمان که بازرگانان قشمی را با مشکل مواجه کرده، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بلافاصله جلسه‌ای با مدیران مسؤول برگزار کرده و هم اکنون نیز جهت پیگیری موضوع در سطح کلان به تهران سفر کرده است.

گفتنی‌است، در روزهای اخیر خبر ممنوعیت خروج برخی اقلام از بنادر امارات به مقصد ایران در پی تحریم‌های جدید ظالمانه آمریکا منتشر شده، که این خبر از سوی مسؤولان سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران تکذیب شده است و آن‌ها می‌گویند چنین موضوعی صحت ندارد.

منبع: فارس

 

مطالب پیشنهادی