14:10 1396/12/16

به گزارش مفتاح، نماینده مردم بیرجند در مجلس گفت: وضعیت بیکاری با آمار و ارقامی که از سوی دولت ارائه می‌شود، همخوانی ندارد.

محمدباقر عبادی در نشست علنی امروز چهارشنبه، ۱۶ اسفندماه مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز مادر به تمامی مادران ایرانی به ویژه مادران شهدا و خصوصاً مادران شهدای نیروی انتظامی خیابان پاسداران در تذکری به رئیس جمهور گفت: مسئله بیکاری در خراسان جنوبی ملموس است و آنچه مشاهده می‌شود با آمار و ارقامی که از سوی دولت ارائه می‌شود همخوانی ندارد لذا باید توجه ویژه‌ای به بحث اشتغال جوانان صورت گیرد چرا که با روش‌های فعلی بحث اشتغال درمان نمی‌شود.

نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر نیرو گفت: چرا برای بحران آب در خراسان جنوبی کاری نمی‌شود و بحث انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی علیرغم انجام کار کارشناسی عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: آیا هیچ استانی در بحران آب با خراسان جنوبی قابل مقایسه است، خیر چرا که حتی در استان سیستان و خراسان رضوی که با مشکل کم آبی مواجه هستند سد سرباز و دوستی وجود دارد، اما چه منبعی در خراسان جنوبی وجود دارد که هیچ اقدامی دولت به این منظور انجام نمی‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم بیرجند از کمبود فضای آموزشی، درمانی و ورزشی رنج می‌برند، تصریح کرد: وزیر بهداشت، آموزش و پرورش و ورزش باید برای رفع محرومیت‌ها تلاش کنند.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی در پایان در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی از عدم وجود راه مناسب روستایی در حوزه انتخابیه‌اش انتقاد کرد و افزود: باید زیرساخت‌ها برای روستا‌های محروم ایجاد شود.

منبع: میزان

مطالب پیشنهادی